Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som gillar anime? Senaste anime-serien jag såg var en fan-sub version av "Hagaren no renkinjutsushi - Fullmetal alchemist" den är skitbra. Har dock bara sett avsnitt 1-30 av 51...

Posted

Jag är väldigt farsinerad av anime och manga kulturen pga dess olikheter med vad man är van vid här i väst (läs disney). Hela konceptet att göra animerad film för vuxen publik har ju knappt existerat här. Mer sånt!

Posted

Absolut! Det går förresten 3 animerullar nu på STHLMs FIlmfestival, Ghost in the Shell 2, nya versionen av Appleseed och en film som heter Tokyo Godfathers. Ha det!

Posted

Har än så länge bara stiftat bekantelsen med filmer än och älskar totalt Hayao Myiazaki. Tokyo Godfathers som nämns här nere är extremt rolig och genomtänkt, och precis som Mr Man sa, så känns det skönt med filmer som är gjorde för alla. Det närmaste vi kommer det i animeringsväg här i väst är väl de franska, typ som Trion från Bellevill eller möjligen Pixar, även om Pixar är anpassade för båda.

Posted

Ghost in the shell 2 är är inte en uppföljare på appleseed, även om Masamune Shirow har gjort båda. Jag ser verkligen fram emot att se 2:an då jag tycker att ettan slutade väldigt underligt...

Posted

Egentligen kan jag inget om ämnet, men vad jag har förstått så ska översättningarna vara urkassa och enligt en anime-galen vän som har en bror som talar flytande japanska så är det sant. Har ni sett (och förstått) några odubbade japanska animefilmer? Skulle vara intressant att höra om det verkligen är så dåligt.

Jag vet inte om han talade mest om Miyazakis filmer specifikt eller japansk anime i allmänhet...

• 3 weeks later...
Posted

Anime är bra, här är min lista över dom jag sett. Känner ni igen några ?

Rurouni Kenshin

Kenshin OVA 1

Kenshin OVA 2

Kenshin the movie

Full metal panic

Full metal panic: Fumouffo

Full metal Alchemist

Vandread stage 1

Vandread stage 2

Kiddy grade

Last Exile

Generator Gawl