Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Att leva det handlar om döden, och dennes beov av att förklara för oss vem han egentligen är.

Ge gärna respons snabbt för manuset ska börja planeras/filmas inom ett antal dagar. Tanken är att spela in allt (förutom "intervjuerna") på en teaterscen med rekvesita osv.

Att leva det v3.pdf

Postad

Hej, du har fått till en bra nästan fridfull stämning, vad som stör är dom här intervjuerna

som jag inte förstår syftet med.

Ett förslag till en scen skulle vara att mannen och döden står vid ett fotografi av mannens föräldrar och döden förklarar hur han lotsat dom vidare.

Med rätt personer framför och bakom kameran har den potential att bli ett litet mästerverk, men som sagt tänk över det där med intervjuerna.

Ser med spänning fram emot att se resultatet nån gång inom en snar framtid.

Postad

Tack så jättemycket!

Aah du gillar inte intervjuscenerna alltså. Syftet är att visa på vad folk har för tankar om döden medan döden inte alls ser sig själv på det sättet, men kanske inte funkar?

Ja det är en scen värd att fundera över.. ska tänka på var och hur jag skulle kunna lägga den.

Postad

citat...

DÖDEN

Många som tror, få som vet. Du

kanske också har en uppfattning

av mig som ond, som en ondskans

eller djävulens tjänare.

Närbild på dödens läppar.

DÖDEN

Så är det inte.

Annan bild.

DÖDEN

Kanske är jag något som ger dig

ångest, gör dig stressad eller

orolig.

Återigen en närbild på dödens läppar.

DÖDEN

Bli inte det.(slut citat)

Här förklarar du fint vad folk tycker och tror om döden, döden är något som alla har personliga tankar omkring så intervjuerna känns malplacerade, ungefär som att slänga in en slagsmålscen i Ingemar Bergmans film Tystnaden bara för att.

Men jag kan ha fel, och det vore inte första gången, skulle vara kul om någon mer kunde kommentera detta.

Keep up the good work.

Postad

Där gav du mig något att tänka på, kalas!

Sånt som är fint när man får andras åsikter, det kommer nya vinklar. Vad tycker ni andra, håller ni med?

Kan nog hålla med om att det blir lite konstigt med intervju mitt i, att filmkänslan förstörs.

Postad

Då är intervjuscenerna borta, jobbar lite på en scen som ska ersätta den, dock inte rakt av utan tidsmässigt bara. Tack tack, och dra iväg ett PM du ;D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...