anders10 Postad 15 augusti 2009 Postad 15 augusti 2009 Hej! Efter att jag till slut lärde mig handtera Premiere Elements, så har jag köpt ny dator och insett att 2,0:an inte funkar med Windoxs Vista! Så jag får väl dessvärre ta och skaffa mig ett nytt program... Tänkte bara höra efter med er proffs och halvproffs här först! Jag hade Pinnacle Studio 9 från början. Det var jag inte alls nöjd med. Mycket struligt och funkade bara när det själv ville. Därför var det ett stort lyft när jag fick P Elements. Helt 100% pålitligt och funkade i alla lägen. Men det har ju gått ett par år nu och dom har kanske blivit bättre? Någon som vet hur Studio 12 står sig mot ex P Elements 7 i nuläget? Har det kommit till andra vettiga "hobbyprogram" dom sista åren? Kravet är att det skall vara billigt och enkelt! Väldigt tacksam för alla svar! Vänligen Anders 0 Citera
Kimster Postad 16 augusti 2009 Postad 16 augusti 2009 Ladda hem trial-versioner och testa själv annars. 0 Citera
Kiggs Postad 24 augusti 2009 Postad 24 augusti 2009 Funderar på å köpa Studio 12 då jag inte har något redigeringsprogram. Rekommenderar du Pinnacle eller är det bara skräp? 0 Citera
WilleB Postad 19 september 2009 Postad 19 september 2009 Jag har studio plus 11.00 och det funkar verkligen bara när det skälv vill. När man ska rendera filmen brukar den stanna (ex. om man har ett nytt lager med film eller bild på "huvudfilmen") 0 Citera
Jan Gissberg Postad 23 september 2009 Postad 23 september 2009 Jag har Pinnacle Studio 7,9, 10, 11 och 12, Premiere Elements 7 samt Powerdirector 7. Studio 12, Premiere 7 och Powerdirector tar HD, Powerdirector klarar AVCHD-filer(minneskort) tillfredställande. Studio 12 kan bara bränna HD på 4,7 GB i blu-ray. Programmen är ganska lika att jobba i men jag föredrar Pinnacle. Ett irriterande moment i Elements 7 är när man infogar en toning mellan två scener flyttas inte scenerna ihop automatiskt för att överbrygga varann i toningen utan man måste korta ena scenen minst lika mycket som toningen varar. I Powerdirector finns inte L-klippmöjlighet, dvs att låter ljudet från en scen fortsätta in i nästa scen. Visserligen kan man åstadkomma effekten genom att klippa isär ljud från bild och flytta omkring men risken är stor att man tappar synken i scenerna. Vad gäller strul i alla tre programmen händer det någon gång ibland, men inte oftare än att man kan leva med det. 0 Citera
Foto Postad 24 september 2009 Postad 24 september 2009 Har inte jobbat så mycket med redigering. Men testade nyligen Pinacle, Elements och Sony Vegas Studio. Gillade aldrig de två första. Gränssnittet kändes för hobbymässigt tyckte jag. Men de kanske går att justera. Har tidigare använt Final Cut Pro och efter lite trixande med Sony Vegas Studio har jag fått till det så att jag kan jobba GANSKA lika som i FC. Det känns bra. Sony Vegas verkar också ställa lägre krav på systemresurser. Det blev i vart fall mitt val till slut. 0 Citera
Tord Lidbrandt Postad 18 december 2009 Postad 18 december 2009 Finns det någon erfaren på pinnacle studio HD har fått tillgånd till ett paket men är oerfaren skulle vilja klippa i dvd och föra över vanliga skivor i mp3 format 0 Citera
Peus Postad 19 december 2009 Postad 19 december 2009 och föra över vanliga skivor i mp3 format Förstår inte riktigt vad det har att göra med ett videoredigeringsprogram. Nyfiken på vad du menar dock. M.v.h. /Pontus w 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.