Gå till innehåll

Prestanda/installationsproblem


jeepkenny

Recommended Posts

Sitter och försöker få Pinnacle studio 15 att funka på en Toshiba Satellite laptop (Intel Core i3 380M processor, 6 Gb ram, grafikkortet integrerat på moderkortet, 64 Mb dedikerat videominne, 1,7 Gb grafikminne), Windows 7, 64-bitars, uppdaterade grafikkortsdrivrutiner, städad, defragmenterad disk mm mm...

 

Har installerat om Pinnacle några gånger, med samma resultat. Programmet funkar på min gamla Packard Bell (Athlon II X2 P320 / 4Gb / ATI Mobility radeon HD 5650, 1Gb Vram), men där blir processorn lite trött när man tankar in AVCHD-filer... (också Win 7/64....)

 

Pinnacle startar, men hänger sej direkt när det har kommit igång, så man kan inte göra någonting. Kollar processorprestanda, men det är i princip på noll enligt aktivitetshanteraren. Startar om datorn i felsäkert läge och då går det att få igång programmet, men jag kan inte gå in på import-fliken, för då hänger sej datorn, och slänger upp ett felmeddelande om att Windows försöker lösa problemet. I felsäkert läge gick det att redigera och skapa en kort film av AVCHD-klipp, men när jag försökte spara ut en AVI-fil så blev det bara massa korta klipp (!) (kanske har något med felsäkert läge att göra...). I normalläge så låser sej programmet innan jag kan se några previewbilder av klippen. Lägger jag klippen i ett annat bibliotek går det att få igång programmet, men när jag väljer biblioteket där klippen ligger, så låser det sej ( luktar lite prestandaproblem kanske....)

 

Programmet är original, inköpt & registrerat. Iofs en uppgraderingslicens, men den funkar utan problem på den gamla datorn. Misstänker att det blir problem när man inte har ett "riktigt" grafikkort, men enligt specifikationen så tyder jag det som att datorn bör uppfylla kraven. På sikt skall jag skaffa en bättre dator, men just nu är det inte riktigt läge...(har precis köpt en Sony SLT A57....)

 

Tacksam ifall någon har tips på hur jag kan komma vidare. Känns som jag har tömt mina ideer och får gå ut och samla burkar för att få ihop pengar till en ny dator...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...