Gå till innehåll

Saft som ser ut som rödvin


Toxx

Recommended Posts

Vet någon vilken sorts saft som är mest lik rödvin (Cassilero del Diablo för att vara exakt)? Jag vill inte använda koncentrerad saft då skådespelarna i filmen ska dricka det. Det ser bra ut koncentrerat liksom, inte lika bra utspätt. Någon som har nått förslag? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du får väl blanda lite tills du får den färg du vill ha, blåbärsaft och som sagt svartvinbärsaft, men sen har du ju alltid karamellfärg som finns att köpa i olika färger.

 

En rolig grej med karamellfärg är att ta en T-röd flaska som du diskar ur och hälller i vatten eller sprit i, sen droppar du i röd karamellfärg tills du får en likadan rosa färg som originalet, kul på festen eller på film, var bara noga att inte ta fel flaska för originalet smakar nått så kopiöst vidrigt att det kan man inte föreställa sig innan man smakat.

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Druvjos har ju en härligt mörk färg, men du kan förvarna dom som ska dricka det att om det blir många omtagningar och mycket drickande av druvjosen så blir det som kommer ut dagen därpå (#2) svartfärgat, jag råkade själv ut för det när jag jobbade utomlands, trodde jag hade blödande magsår (inte för att jag brukar kolla #2, men det var amerikanska toastolar där allt simmar omkring som i en liten swimmingpool, svårt att missa om man inte är helt blind) Jag tror att jag ger mig här, efter att ha avvikit kanske lovligt mycket från ämnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...