atemo Postad 7 juli 2009 Postad 7 juli 2009 Hej! Nu behöver jag hjälp :) Det är så att jag fått mitt första filmuppdrag. Jag är som sagt en nybörjare på dehär, och har aldrig producerat något officiellt förut. Upgiften är att producera 2 st trailers eller videopresentationer eller vad de ska kallas, av 2 st olika läger. Trailern ska möjlitvis läggas upp på en hemsida. Ett av lägren är ett läger för tonåringar och det andra för lite äldre, ungdomar. Trailern skall vara 3-4 minuter lång ungefär, och i huvudsak visa vad lägren går ut på. Locka ungdomarna att komma med på läger. Trailerna ska ha högt tempo med snabb musik och klippning, och med mellantexter som berättar lite vad som sker på lägren. Här e några frågor jag funderar på: Bättre att filma med stativ eller utan? Tänkte att man kan filma med lite skakig kamera för att höja tempot. E de en bra ide? Är det ett visst klippsätt man borde följa? Tex som en början en mitt och ett slut. Tips vid själva filmningen? Jag kommer att va med på båda hela lägren och filma. Så jag har god tid på mej att ta flera bilder. Bättre med många närbilder eller helbilder? E de viktigt att följa typiska filmtekniker, tex. som hopp från närbild till helbild på en person? Nu blir det här långt så jag avslutar här! Men kom gärna med en massa tips och ider, vad som kan va bra å tänka på å om de finns vissa tekniker och regler som jag borde följa. Tacksam för svar! MVH Daniel 0 Citera
Team_fagott Postad 7 juli 2009 Postad 7 juli 2009 Enjoy http://www.voodoofilm.org/filmskola/ 0 Citera
atemo Postad 8 juli 2009 Författare Postad 8 juli 2009 Tack för svaret :) Jag har nog gått igenom en del på den sidan nog. Men de ja fundera mest på var om någon som om möjligt har erfarenhet av något liknande proekt och isåfall skulle ha tips, eller om det finns en viss teknik som är bra att använda just för den här typen av produktion. tex hur man kan bygga opp trailern på bästa möjliga sätt osv. H Daniel 0 Citera
atemo Postad 13 juli 2009 Författare Postad 13 juli 2009 Ja sku no gärna ta emot fler tips om nån har. Om ni läst ovan förstår ni säkert va de handlar om. MVH Daniel 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.