Gå till innehåll

fotografalex

Recommended Posts

hej! Detta är min fråga. När jag fångar film från min sony vx1000 i adobe premier cs5, så ser filmen mycket bättre ut när man spelar upp den från kameran (i Adobe) än när man har fångat filmen och spelar upp den från datorn (i Adobe). Den blir lite mörkare och inte lika klar när man fångat den. Varför är det så? Klippen blir bättre när jag exportera dem och kollar på dem i quiktime men inte riktigt lika klar och fina som när man kollar på dem från kameran i adobe.

 

Jag har mac dator och kan inte se att jag har några fel i capture inställningarna, kör med dv pal och quiktime.

 

Finns det något bättre program att spara dv klipp i? Helst något program som är enbart till för att spara videos från kamera med.

 

mvh alexander

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du exporterar till h.264 (i MP4 container) och tittar i en annan videospelare (ex VLC) - är det skillnad?

 

Premiere Pro gör inget med videomaterialet när det är DV, det är en ren kopiering av ettor och nollor vid capture.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej max och tack för ditt svar. Jag håller på att experimentera lite i exporting settings och än så länge har jag fått bäst resultat med video codec h.264 innan hade jag dv pal 25. Jag är nybörjare och vet inte vad mp4 container är, men det var skönt att höra att premier pro inte sänker någon kvalite när man fångar (capture) video från kameran.

 

mvh alexander

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...