pajen Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Känner någon till något bra program som man kan klippa filmer i (.avi .mpeg .wmf o.dyl.)? Det får gärna vara freeware eller "lågpris" - jag är ju bara ute efter att klippa bort sekvenser, så programmet behöver inte ha några andra avancerade/kostsamma redigeringsfunktioner. De program jag hittat på nätet KODAR OM HELA FILMEN så fort man klippt bort det minsta lilla, vilket tar tid och oftast ger sämre bildkvalitet och större filer än den oklippta filmen! I min hårddiskinspelare till tv:n är det bara att markera första och sista frame på den del av filmen som ska klippas bort, och trycka Delete, så är det fixat på fem sekunder. Så vill jag att programmet jag söker också ska fungera. Tacksam för alla tips! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ForBeTV Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Hej! om du inte spelar in i HD så kan du prova det gamla windows movie maker det är enkelt :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajen Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Hej! om du inte spelar in i HD så kan du prova det gamla windows movie maker det är enkelt :) Tack för tipset, men i WMM kodas hela filmen om. Alltså just det jag vill slippa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajen Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Tack Tolin! Jag misstänkte nästan att det var på det sättet. Men tycker det är märkligt när det gäller filmformat där varje frame har all sin egen information. Eller jag har kanske fått det om bakfoten - att det finns sådant filmformat? Något tips om program där man kan välja en kodning som eftersträvar att vara så nära originalkodningen som möjligt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajen Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Är det inte någon som kan tipsa om något program där man kan välja en kodning som eftersträvar att vara så nära originalkodningen som möjligt? Om det nu verkligen är så att alla program verkligen kodar om hela filmen vid minsta lilla klippning ... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts