Seende Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Hej, tack vare de samtliga som hjälpte mig med att fatta hur filmernas situation egentligen låg till har jag nu laddat in filmerna i datorn och jag har även laddat hem det gratiserbjudna redigeringsprogrammet Windows Live Movie Maker, men nu återstår ett problem..... Nämligen hur man kan ta fram redigeringslinjerna som urskiljer videofilens bild från ljudet! Jag vill kunna klippa bilden medan ljudet skall kvarbli som det redan är, är detta möjligt i Movie Maker eller ej? Om det är omöjligt för Movie Maker, vad kan jag ta mig till? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Film Anton Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Hehe MM :D. Nej tyvär det går inte :(. Iaf inte den versionen jag kollade på för 2 år sen. Du kan ju ladda ner avisynth annars: http://www.free-codecs.com/download/AviSynth.htm Gratis program som är bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seende Posted August 29, 2009 Author Share Posted August 29, 2009 Tack för din hjälp min vän men nu när jag har laddat ner och installerat AviSynth inser jag att det inte är något ordinärt redigeringsprogram. Medan vanliga redigeringsprogram går ut på att man redigerar "för hand" går detta program ut på att skriva ner hur den skall redigera eller liknande...eller? Hursomhelst, finns det inget bättre program som har samma eller större kapacitet och som är gratis? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melwin Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Prova med Pinnacle , ganska enkelt , fast bra ! :) finns svensk version så du har allt på svenska ! lycka till! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts