Danell Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 En musikvideo av Crazy Pictures. Filmad på RED. Har regisserat och gjort alla VFX. Kommentera gärna! Se den gärna även på våran egna sida: http://www.crazypictures.se/production/show/3/18 Bakom kulisserna: 0 Citera
Bleckert Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Hej! Har tittat på hela videon och delar av dokumentären och måste säga att ni gör ett bra jobb. Musiken är inte helt i min smak men det är ju en personlig grej. Väldigt snygga effekter med flygplanen och bomberna måste jag säga. om man ska ge lite kritik hade det gärna fått bli lite mer kaos och panik när det börjar ramla bomber runt dem så att det hände lite mer. Annars är ju allt som det ska, RED-kameran levererar som vanligt och ni verkar ha koll på läget. Bra Jobbat! 0 Citera
Rabies Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Riktigt najs, röken i explosionerna kunde varit lite mer integrerad men annans najs som fan! 0 Citera
jonkanon Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Svårt att se ordentligt på webben, men helt ok. Dock så tycker jag att i början så blir det sådan där porrfilmslook, dvs video på huden på bandet i närbilderna. Det är väl ljusförhållanden och brist på make-up som gör det ihop med att det är video. Överlag så är det inte enhetligt ljus, även om det är tidsmässigt olika med mitt-på-dan och solnedgång, mulet. Så hör de inte riktigt ihop med varandra utan särskiljer looken. Men ni kanske har gjort under med en minimal budget ;) 0 Citera
Danell Postad 4 juni 2009 Författare Postad 4 juni 2009 Bra konstruktiv kritik. Filmen hade noll budget. Jag är själv rätt besviken på röken i explosionerna. Tyvärr hade vi inte tid och pengar att filma eget material så det är klipp köpta ifrån Detonationfilms. Deras material är svårt att keya ut bra p.g.a. hur de har filmat det + att kamera kvalitén inte är i närheten med det REDmaterialet vi filmade. Synd. 0 Citera
Robins Production Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Otroligt SNYGGT!! Du är 20bast? (89), och ni gör en sån sjukt snygg video! Betydligt bättre än hälften av skiten på MTV! ;) Och med noll budget? hur fixade ni RED och alla grejer? Sjukt snyggt! 0 Citera
Rabies Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Bra konstruktiv kritik. Filmen hade noll budget. Jag är själv rätt besviken på röken i explosionerna. Tyvärr hade vi inte tid och pengar att filma eget material så det är klipp köpta ifrån Detonationfilms. Deras material är svårt att keya ut bra p.g.a. hur de har filmat det + att kamera kvalitén inte är i närheten med det REDmaterialet vi filmade. Synd. A synd, hur gör ni när ni keyar det materialet? 0 Citera
Danell Postad 4 juni 2009 Författare Postad 4 juni 2009 Blandat. Keylight, göra egna maps och lite pill. All post är gjord på två veckor (inkl. redigering) så vi kunde inte finslipa allt så väl som man önskade. Tack för feedbacken, det ger mycket! Och ja, jag är 20 år. Videon hade noll budget, förutom de slantar vi la ut själva... och ni kan ju gissa vad de pengarna gick till i detta projekt. ;) 0 Citera
Rabies Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Har du testat att screena in explosionerna? just när man filmat mot svart brukar det funka bättre just i kanterna, sen lägga på en lightwarp, dvs låta bakrundsmaterialet äta in lite i explosionsmaterialet med lite blur och opacity, lite lite i kanterna bara. Jag tror det skulle göra tricket 0 Citera
cutecats Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 fan ni förvånar mig varje gång :D jävligt bra tycker jag och jag fick då ingen porr känsla alls :) tappa inte den där kamera mannen bara :P han lyser upp varenda film. 0 Citera
bassbucket Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 Meningslöst men snyggt. Om man bortser från explosionerna, Vad händer med ljudet 2:30 in i filmen? Är originalet en mp3 på 192 kbps eller under? 0 Citera
jonkanon Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 fan ni förvånar mig varje gång :D jävligt bra tycker jag och jag fick då ingen porr känsla alls :) tappa inte den där kamera mannen bara :P han lyser upp varenda film. Då har du inte sett tillräckligt med porr ;) 0 Citera
Danell Postad 5 juni 2009 Författare Postad 5 juni 2009 Har du testat att screena in explosionerna? just när man filmat mot svart brukar det funka bättre just i kanterna, sen lägga på en lightwarp, dvs låta bakrundsmaterialet äta in lite i explosionsmaterialet med lite blur och opacity, lite lite i kanterna bara. Jag tror det skulle göra tricket Grejen är att de är filmade mot en himmel. Här har du paketet: http://www.detfilmshd.com/Collections_HD_HDBR_Natural_02.html Det som är extra synd är att himlen så gott som är i exakt samma ljusa färg som jorden. Det var det som gjorde att resten av keyingen blev rätt kass. Nu i efterhand önskar jag att jag hade tagit de fyra olika explosionerna och gjort en matte för var och en, som jag bild för bild gått in och finjusterat. Då hade jag haft det gjort och kunde bara klistra in dem bart jag ville, när jag vill utan att bry mig om att keya dem igen. Men men... tyvärr finns det inte alltid tid. Vad händer med ljudet 2:30 in i filmen? Är originalet en mp3 på 192 kbps eller under? Originalet är inte en mp3 och inte alls något fel på. Faktum är att det är direkt från mastern. Det dåliga ljudet kan du tacka sug-youtube. Ser du den i HD så blir ljudet något bättre. Se den annars genom våran sida i flash, det funkar lite bättre. Men det är tråkigt det youtube gör eftersom de flesta ser den där. Tack för konstruktiv kritik! 0 Citera
Rabies Postad 5 juni 2009 Postad 5 juni 2009 Meningslöst men snyggt. Om man bortser från explosionerna, Vad händer med ljudet 2:30 in i filmen? Är originalet en mp3 på 192 kbps eller under? Meningslöst? Får man fråga vad du tycker är en meningsfull musikvideo? 0 Citera
fossen Postad 5 juni 2009 Postad 5 juni 2009 Tyckte att låten var dålig, inte min musiksmak. Videon däremot var riktigt snygg. Bra jobbat! 0 Citera
hanssonnr1 Postad 6 juni 2009 Postad 6 juni 2009 Snygg video. Ibland kunde det dock kännas som att vissa "stock"-klipp var lite väl långa även fast det är en lugn låt. Men väldigt snygg video. Bra bakomfilm också. Alltid kul att se. 0 Citera
Danell Postad 10 juni 2009 Författare Postad 10 juni 2009 Tack för bra kritik! Fortsätt kommentera! 0 Citera
ErikJQ Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Häftig video och sjukt skön låt! Vad använde ni för någon kamera? 0 Citera
Danell Postad 12 juni 2009 Författare Postad 12 juni 2009 Som det står i första inlägget och på våran sida är den filmad på RED. Kul att du gillade videon! 0 Citera
Jonas Olofsson Postad 12 juni 2009 Postad 12 juni 2009 Kungligt gjort! Snyggt som fasen! Skrik till om du någonsin behöver musik till nån film! Vänlig hälsning Jonas 0 Citera
Danell Postad 21 augusti 2009 Författare Postad 21 augusti 2009 Snällt sagt, det ska jag göra. Vad skriver du för slags musik? 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 21 augusti 2009 Postad 21 augusti 2009 Grymmt snygg video! (bra exempel på att det faktiskt går med noll budget!). Men bäst av allt, filmad i Jönköpingstrakten ;P ps. gillar gittaristens BonnaBränna ;) / Albin 0 Citera
Danell Postad 17 september 2009 Författare Postad 17 september 2009 ja det är ju inte exakt nollbudget eftersom vi gick in med lite pengar själva. Men det är ju fortfarande utan ett större stöd, det vi la pengar på var ju egentligen bara kameran och lite smink och bensin. 0 Citera
pausebreakriot Postad 29 september 2009 Postad 29 september 2009 Mycket trevlig video! Var länge sen jag tittade runt i filmvärlden, men nu ser jag en hel del hälsosamma tecken, och det är glädjande att det äntligen finns en så stark ung återväxt i Sverige. Väldigt kompetent och väl sammansatt video. Normalt sett är jag totalt allergisk mot effektvräkeri, men gör man det så väl är det bara att tacka och ta emot. Ser fram emot att se mer ifrån dig! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.