Norbert Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Jag kände starkt för att leka med min HV20 och hemmagjorda Lantis35 inatt, så jag låtsades att jag hade en story. Resultatet blev en experimentell, ganska märklig film om en man som försöker skriva nåt. Länkar till filmen: Youtube HD 720p: Youtube HQ: Exposureroom: http://exposureroom.com/theauthor Vimeo: Enjoy! 0 Citera
Ufosxm Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Skitsnygga bilder du fått till, men storyn känns väldigt experimentellt rysk =) Fick vibbar av Nails, om du sett den. Också en film med mystisk musik där ingenting händer. Men sen så gjorde du ju den utan idéer också, så det får duga. 0 Citera
cutecats Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 ja jag gillade början men nja jag tyckte att reaktionerna va lite väl onormala för att leva sig in e det :/ men den va fin ändå :) 0 Citera
Mr.Blonde Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Störde mig lite på att det stod Shrek på pennan.. väldigt snygg film i övrigt 0 Citera
Norbert Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Störde mig lite på att det stod Shrek på pennan.. väldigt snygg film i övrigtHaha, jag undrade just om någon skulle se det. Bra öga. :) Tack för kommentarerna i övrigt! Det visulla funkara alltså, så jag ska försöka skärpa mig lite storymässigt nästa gång. 0 Citera
Najka Postad 2 april 2009 Postad 2 april 2009 jag säger samma sak, snyggt foto. Jag älskar den sort av fokus ni använder men ibland kan det kännas som att känslan i vissa klipp försvinner för att de är för långa. Men ni kanske var ute efter en annan känsla:) shit asså, den där Kevin är grym på att skapa stämning! Fick ni betala mycket för att använda hans musik? Har själv lyssnat rätt mycket på hans musik och har ofta velat använda den i mina filmer. 0 Citera
Norbert Postad 3 april 2009 Författare Postad 3 april 2009 Tackar. Hehe ja, jag experimenterade med att skapa en ångestkänsla, därav långa klipp. Musiken passade som handsken för det jag var ute efter. Kevin är duktig. Jag brukar vanligtvis skriva egen musik men den här gången var jag mer intresserad av videon. Kevin lägger upp det mesta av sin musik under en creative commons-licens: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ Det räcker om man krediterar honom för musiken i icke-kommersiella sammanhang. 0 Citera
Tomtebo Postad 3 april 2009 Postad 3 april 2009 såg bra ut norbert! måste säga att jag gillar det svartvit. gjorde lite test scener för några månader som jag filmade med 35mm adaptern och gjorde den svartvit. keep it comming! 0 Citera
beta75 Postad 3 april 2009 Postad 3 april 2009 Sjysst, grym musik. Hade kunnat avslutas bättre. T.ex med att man fick se vad författaren skrivit ner. Om det vore något simpelt som "The End" skulle hela filmen bli lite komisk, "to be continued...", "one dark night..." Du fattar vad jag menar. Det är gött att ha suget so man börjar rulla band mitt i natten. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.