Raw Postad 9 mars 2009 Postad 9 mars 2009 Hejsan! Nu har jag betämt mig för att köpa en Canon HV20. Igår satt jag och läste lite om kameran och då hittade jag en diskussion om kameren på vimeo. Ohh där var det en kille som sa så här: - no reason not to get it :) it rocks... i had the sony hdr-hc3 before the hv20 and the quality is so much better. 24p is fun to play with as well. just have to do a seperate pulldown if you don't have it in your editor already. a lot of handy manual settings on the hv20 as well. but can always put this thing on auto pilot and does a great job. Men vad menar han igentligen med "Separate Pulldown"? Mycket tacksam för svar:) /MVH Raw 0 Citera
jbergman Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Han menar att om man inte kan göra pulldown i sitt redigeringsprogram så får man göra det separat. I vilket fall som helst är det inget du behöver bry dig om eftersom du befinner dig i Europa. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.