Ryan_screenwriter Postad 22 februari 2009 Postad 22 februari 2009 Har du skrivit den eller vad menar du? Om detta är fallet, varför undrar du om den skulle fungera på en bioduk om de redan är intresserade? 0 Citera
MovieMoe87 Postad 22 februari 2009 Postad 22 februari 2009 Han kanske "aldrig kan få nog av bekräftelse". =) 0 Citera
carl76 Postad 22 februari 2009 Författare Postad 22 februari 2009 Ok, låt mig omformulera frågan! Är denna Synopsi nånting som ni som bloggar här skulle vilja se på en bio duk? Bara för att produktions bolagen köper "rättigheten" till ett manus innebär det inte att det blir en film, ungefär 5% av alla manus som köps upp blir till färdig film.` Och målet med att skriva manus är väl för att få det publicerat som film eller? Gör man det för pengarna om det nu blir några såna, är man nog i fel ute. Lättare att ta ett vanligt jobb och tjäna pengar. Jag har skrivit detta manus, och nej jag behöver ingen bekräftelse, men det skulle vara kul att få eran åsikt om det är något som ni skulle kunna tänka er att se? Om historien är tillräckligt intressant? Carl 0 Citera
MovieMoe87 Postad 22 februari 2009 Postad 22 februari 2009 carl76 jag var mest ironisk mot Ryan Screenwriter. Kollar du på tråden "Black and White" så förstår du nog vad jag menar. Men läste det du skrev och det låter som en intressant film faktiskt. Gillar att den är baserad på sann historia. Hoppas verkligen du lyckas få den till bio duken. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 23 februari 2009 Postad 23 februari 2009 Hmm okej. Har du fått något bud på manuset då? Om nu så många är intresserade redan? 0 Citera
StenR Postad 23 februari 2009 Postad 23 februari 2009 Bra men det ser mer ut som baksidestext på en bok än som ett långfilmssynopsis. Har ni rättigheterna då? 0 Citera
carl76 Postad 23 februari 2009 Författare Postad 23 februari 2009 Jag vet att det inte följer den typiska mallen för en "synopsi" men jag tycker att detta sätt att skriva det på har intresserat flera. Jag har kollat upp eventuella rättigheter med olika förlag som har skrivit om dessa individer förrut och har inte stött på några problem, den här rapporten som detta manus bygger på är klassat som "Allmän historia" och kan användas helt fritt. Jag har dock pratat med efterlevanden till dessa 2 huvudfigurer och de har inget emot det! Jag har inte fått något konkret "ekonomiskt" bud, men jag vet att såna här processer kan ta väldigt lång tid, jag har en agent i USA som sköter den ekonomiska delen. Pengarna är av mindre betydelse, att få se en film av ens eget manus väger betydligt mer! 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 23 februari 2009 Postad 23 februari 2009 Snälla, lär dig att det heter synopsiSSSSSS?? 0 Citera
carl76 Postad 23 februari 2009 Författare Postad 23 februari 2009 jag ber så hemskt mycket ursäkt för detta stavfel, visste inte att du var ord nazist också? men med tanke på det manus du påstod att du sålt, så borde nåt vara fel... och vad du än svarar så äger min farsa också en korvkiosk 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 24 februari 2009 Postad 24 februari 2009 men med tanke på det manus du påstod att du sålt, så borde nåt vara fel... Jaså? Hows that? :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.