Gå till innehåll

Fyra stycken 5GB stora avifiler till extern hårddisk. Hur?


pld

Recommended Posts

Hej!

 

Har ett liveframträdande som är redo för exportering men jag har problem att öppna projektet i Premiere Pro CS3 efter uppdateringen.

 

Jag har ingen tid att kolla upp vad som är problemet utan jag tänkte flytta hela projektet till en annan dator och exportera ut det från den.

Jag tänkte att jag skulle föra över projektet till andra datorn med hjälp av en extern hårddisk men när jag försöker föra över .avifilerna, som är ca 5GB var, som man får när man capture i Premiere så står det att hårddisken är full, vilket den inte är och att den vill att man gör en diskrensning.

 

Har för mig att jag har hört att man kan formatera om hårddisken så man kan föra över så stora filer till den men hur gör man detta?

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

FAT32 diskar stöder endast filer som är 4gb eller mindre. Det verkar vara fallet.

Du kan radera disken och formatera om den som NTSF (windows) eller Mac OS Extended (journalförd) (OS X).

 

På macen använder du skivverktyg som finns i program / verktygsprogram /

 

I windows kan du högerklicka på hårddisken (tex E:) och välja formatera. Välj format och kör.

 

OBS ALL INFO SOM LIGGER PÅ DISKEN FÖRSVINNER!

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

FAT32 diskar stöder endast filer som är 4gb eller mindre. Det verkar vara fallet.

Du kan radera disken och formatera om den som NTSF (windows) eller Mac OS Extended (journalförd) (OS X).

 

På macen använder du skivverktyg som finns i program / verktygsprogram /

 

I windows kan du högerklicka på hårddisken (tex E:) och välja formatera. Välj format och kör.

 

OBS ALL INFO SOM LIGGER PÅ DISKEN FÖRSVINNER!

 

/KN

 

Gör man bara en konvertering från FAT32 till NTFS så försvinner ingenting ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Gör man bara en konvertering från FAT32 till NTFS så försvinner ingenting ;)

 

Det kan du inte lita på.

man kan alltid göra ett försök, men har man saker man är rädd om så måste man göra backup INNAN man konverterar.

Att konvertera filsystem istället för ren omformatering kan även ha andra hyss för sig som märks först efter ett tag men kan vara förödande.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...