kallem Postad 29 januari 2009 Postad 29 januari 2009 Hej! Är på väg att köpa en bärbar dator (pc) men jag vet inte vilka bärbara datorer som fungerar att köra det på . Har hittat en Toshiba Satellite Pro P300-1EC - Core 2 Duo P8400 2.26 GHz - 17" TFT 4gb internminne Grafikstyrenhet ATI Mobility Radeon HD 3470 - 256 MB Memory Allocation-teknik HyperMemory. Fungerar den att köra på? / kalle 0 Citera
Stefan_holst Postad 27 februari 2009 Postad 27 februari 2009 Hej! Är på väg att köpa en bärbar dator (pc) men jag vet inte vilka bärbara datorer som fungerar att köra det på . Har hittat en Toshiba Satellite Pro P300-1EC - Core 2 Duo P8400 2.26 GHz - 17" TFT 4gb internminne Grafikstyrenhet ATI Mobility Radeon HD 3470 - 256 MB Memory Allocation-teknik HyperMemory. Fungerar den att köra på? / kalle Jo det kommer säkert att funka bra att modellera med den datorn. Sedan blir det ju alltid en kompromiss med de bärbara datorerna och prestanda. Vid en rendering av en stor scen så kan det bli för segt med din föreslagna dator. Generellt så rekommenderar Autodesk Quadro eller fire grafikkort men jag har dubbla Gforce kort i min bärbara och har aldrig haft problem. Jag tror säkert att Radeon kortet funkar, men vid hardware shadeing kan det kanske bli problem. En Dell Precision M6400 Covet kostar en halv förmögenhet men den har allt som en modern arbetstation kräver för avacerad cgi och väger inte mer än 3,5kg. Själv sitter jag och pular med Maya på en bärbar XPS 1730. Den är också rätt vass. Men ett tungt paket att bära runt på. HP har också några bärbara arbetstationer som har vad som krävs för tyngre arbeten. Men det beror ju på plånboken naturligtvis. 0 Citera
High1ander Postad 1 mars 2009 Postad 1 mars 2009 Jag har jobbar pa Maya med barbar dator utan dedikerat grafikkort och 1 gig ram med dual core 1,8 ghz. Det funkar liksom, men lite jobbigt da man inte kan kora hardware rendering i realtid. Jag jobbar ocksa i 720p o sa och rendering brukar ga ganska snabbt. Sjalvklart skulle inte mer saker skada, men som tidigare namts sa borde systemet du beskriver duga OK. Ska du ha en massa ljus, kora final gather, och ha allt pa hogsta samtidigt som du kor pa 1080P sa kommer sjalvklart renderingstiderna vara langa. Men jag tror du skulle tjana mer pa att kopa en nastan samre dator for att "jobba i" och sen en stationar eller flera for att lata den eller dem rendera. Det som jag kanner jag saknar mest pa min dator e storre upplosning, 1400*900 e for lagt pa 17 tum. Upplosningen ar for mig den storsta flaskhalsen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.