moonis Postad 25 januari 2009 Postad 25 januari 2009 Yesbox då lägger jag upp den som jag och min vän har jobbat fram. Vi har valt att inte skriva ut slutet då vi bollar mellan lite olika idéer. Om ni har någon egen så kom gärna med den. Anywho, håll till godo och kommentera gärna.synopsis.rtf 0 Citera
Kim-O Postad 2 februari 2009 Postad 2 februari 2009 Intressant idé måste jag säga... När jag läser igenom det känner jag verkligen inspirationen växa. Jag undrar över lite saker bara, till exempel hur har ni tänkt er humorn? Det känns som att det är en komedi, visst, men av döma av skämtexemplena, så verkar det vara lite galen humor (kan visserligen bero på att jag inte fattade poängen). Sen då antagonisterna, Mega Hit City, ska de ses som "onda", eller ska de bara vara mer ett vanligt radiobolag som vill undvika konkurrens? Om de är onda, så skapas ju mer dramatik menar jag, samtidigt som filmens handling egentligen blir lite tydligare.. Sen så borde du verkligen ha något som skiljer Mårten och Lenny Lennart åt. Enligt deras beskrivningar är de ju exakt likadana, och det kommer inte funka. Deras personliga egenskaper och för/nackdelar måste skilja sig åt på nåt sätt. Men men, en helt okey idé. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 2 februari 2009 Postad 2 februari 2009 Jag är själv djupt förälskad i Will Ferrell humorn men ser dock inte så mycket utav hans skrikande jargong i dessa skämten. Skulle vilja se mer exempel på humor. Annars är det en rolig idé om ni kan få in mer även händelse-humor än dialog-humor. 0 Citera
Johanness Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 Jag tycker idén verkar bra, humorn är verkligen min humor! Jag älskar verkligen sådan humor, och idén verkar som sagt intressant. Men som Kim-O säger tror jag det behövs lite utveckling av antagonisterna. Keep up the good work 0 Citera
moonis Postad 5 februari 2009 Författare Postad 5 februari 2009 Tack alla för kommentarerna och vi tar till oss, hoppas kunna visa upp lite förbättringar/förändringar. Som ett exempel på Wills lite skrikande jargong har vi något som kanske kan klassas där, då Lenny Lennart anser sig ha blivit backstabbed av Mårten och låtsas ha en kniv i ryggen som han måste få ut, och därför skriker och rullar på golvet. Ställer till lite utav en scen ;D 0 Citera
moonis Postad 18 februari 2009 Författare Postad 18 februari 2009 Ny uppdaterad synopsis!synopsis.rtf 0 Citera
Kim-O Postad 1 mars 2009 Postad 1 mars 2009 Läste igenom ändringarna. Kan inte säga så mycket mer än förra gången, jag tycker idén är igenomförbar och den skulle säkert kunna bli en bra film. 0 Citera
EternalSun Postad 5 mars 2009 Postad 5 mars 2009 Hej! Jag tycker att idén låter intressant.. är relativt ny på detta forum, är detta ett projekt som flera av medelmmarna ska göra ihop? Vilka ska skriva manus o var ska den ev. spelas in? Jag gillar som sagt idén efter att ha läst er synopsis och hjälper gärna till med ngt framöver! Pluggar drama-teater-film just nu. :) 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 6 mars 2009 Postad 6 mars 2009 Kan tyvärr inte säga att mina läppar reste sig i hyllning till era försök till att få en att skratta en enda gång... :/ 0 Citera
Skoogh Postad 25 april 2009 Postad 25 april 2009 ja tycker idén låter okej, men skulle det inte vara svart komik? Dehär känns ju inte så mkt In Bruges... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.