Limeduff Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Jag behöver hjälp med att göra så att en människa går i 3ds max. kan man använda sån här Bip och få den att gå som en människa, det funkar inte för mig det bara går igenom golvet jag har gjort och jag är arg över det, jag hittar ingen bra tutorial heller. Annars så har jag blender också, och jag vill ha hjälp med att göra en walkcyckle!! 0 Quote
Norbert Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Här är walkcykledelen av en längre Blendertutorial jag nyligen har gått igenom: http://wiki.blender.org/index.php/BSoD/Introduction_to_Character_Animation/2-second_animation Innan du börjar animera gångcykeln kan jag rekommendera att du lägger dit själva golvet så att du vet var fötterna ska vara. Jag animerade utan golv först och blev sedan tvungen att justera mycket när jag lade till det. Lycka till. 0 Quote
Zyx Graphics Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Kolla motion Builder. Den funkar bra ihop med 3D Studio Max. Du kan exportera deras färdiga walk cycles direkt till 3DS och så e det klart i stort sätt 0 Quote
Recommended Posts