Gå till innehåll

The Survival - Teaser


Desertwalker

Recommended Posts

Lungt, men fundera starkt på det för att om man bara får se en glimt av ett WW2-fordon så blir filmen så mycket coolare, intressantare och höjer statusen mera. Lita på mig. Kolla på filmen Saints $ Soldiers. Man fick se några fordon i trailern och då verkade filmen så mycket mer big budget än vad den var.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lungt, men fundera starkt på det för att om man bara får se en glimt av ett WW2-fordon så blir filmen så mycket coolare, intressantare och höjer statusen mera. Lita på mig. Kolla på filmen Saints $ Soldiers. Man fick se några fordon i trailern och då verkade filmen så mycket mer big budget än vad den var.

 

Jo, den filmen är asbra.

Sant, men jag mena.. vi har ju inte samma börs som HBO,dreamworks eller nått annat företag.

Vi är ju ett gäng amatörer.. men om dom kommer med ett vettigt pris så går jag med på det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Saints&Soldiers hade en budgte på 700.000 dollar för att producera filmen. HBO hade 235 miljoner för att göra Band of Brothers och Saving Private Ryan hade 65 miljoner för att göras, 90 miljoner när man räknar med marketing.

 

700.000 dollar är ca 6-7 miljoner.

Vi har inte det :P

 

Kommer snart att presentera en ny teaser/trailer med lite mer klipp

Länk till kommentar
Share on other sites

Men de hade en relativt stor crew. De hade klippare, ljud och ljuskillar de hade hela rubbet. De lånade bara kläder, vapen och vehicles.

 

Om du hade behövt hjälp med nått i produktionen ställer jag gärna upp med det utan betalning. Bara jag får credit för mitt arbete.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men de hade en relativt stor crew. De hade klippare, ljud och ljuskillar de hade hela rubbet. De lånade bara kläder, vapen och vehicles.

 

Om du hade behövt hjälp med nått i produktionen ställer jag gärna upp med det utan betalning. Bara jag får credit för mitt arbete.

 

Jo, det är sant. Jag vet inte hur många dom är då de ska filma, men jag gissa 50-150 kanske?

Vi är ca. 10 stycken "fasta" som arbetar justnu med våran film, så det är lite skillnad :P

Så vi behöver all hjälp vi kan få. och självklart så får du cred för ditt arbete =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har just gjort klart våran andra teaser.

All kritik är välkommen, som på den andra.

Denna har dock lite ändrat stuk och blev inte helt som hade önskat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PvmmEbGY-yg

 

Videocopilot? Det förstörde ju allt. Visst, det ser 'Häftigt' ut, men se till att även kolla om det faktiskt passar med filmen- Det gör det inte här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Videocopilot? Det förstörde ju allt. Visst, det ser 'Häftigt' ut, men se till att även kolla om det faktiskt passar med filmen- Det gör det inte här.

 

Jag testade effekterna i det programmet. Vi kommer inte att ha videocopilot i huvudfilmen.

Ledsen om det förstörde känslan ^^

men som sagt det jag skrev, det blev inte som vi önskat.

men det kommer fler trailers,teasers etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi håller på att jobba med mynningseld (muzzleflashes) till filmen justnu.

Tycker ni detta er snyggt ut?

http://se.youtube.com/watch?v=temzmI0UW_M&fmt=22

 

ps: i slutet faller jag bakåt, hade tänkt göra en effekt då jag blev skjuten men ångrade mig.

sen så gjorde jag detta på några minuter, så rekylen ser jävligt fakead ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi håller på att jobba med mynningseld (muzzleflashes) till filmen justnu.

Tycker ni detta er snyggt ut?

http://se.youtube.com/watch?v=temzmI0UW_M&fmt=22

 

ps: i slutet faller jag bakåt, hade tänkt göra en effekt då jag blev skjuten men ångrade mig.

sen så gjorde jag detta på några minuter, så rekylen ser jävligt fakead ut.

 

Hemskt fult. Kom ihåg att anpassa muzzle flashen till klippet. Är det grynigt så får du lägga gryn över muzzleflash klippet också.

F.ö vet jag inte hur stor muzzleflash det blir på stora rifle gevär. Det är väl mest rök som flyger ut?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hemskt fult. Kom ihåg att anpassa muzzle flashen till klippet. Är det grynigt så får du lägga gryn över muzzleflash klippet också.

F.ö vet jag inte hur stor muzzleflash det blir på stora rifle gevär. Det är väl mest rök som flyger ut?

Ja det är mest rök. men kan du beskriva vad som är så fult?

Det är ju ruskigt fjantigt att ha en m16 muzzleflash på den..

 

här har du ett filmklipp;

http://se.youtube.com/watch?v=vXHGAXqFkz4&feature=related&fmt=18

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur många frames ligger "flashen" över?

 

Som sagt, anpassa till klippet (om du skulle lägga till den där muzzleflashen till ett klipp inte filmat av webcam/mobiltelefon eller vad du nu använt, skulle de inte se lika illa ut).

 

flashen ligger bara över nån frame. kollade inte exakt, håller på att spara ihop skiten justnu på dator.

Dock så filmade jag med dv kameran, men jag råkade tabba mig så kvallan blev askass.

håller som sagt på spara ihop nytt nu, ska se om det blir bättre denna gång.

har fixat lite med ljus osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

flashen ligger bara över nån frame. kollade inte exakt, håller på att spara ihop skiten justnu på dator.

Dock så filmade jag med dv kameran, men jag råkade tabba mig så kvallan blev askass.

håller som sagt på spara ihop nytt nu, ska se om det blir bättre denna gång.

har fixat lite med ljus osv.

 

Lägg flashen på en frame, två blir för mycket anser jag.

 

Kuriosa: http://www.vimeo.com/1947330

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...