Jump to content

Brus i bilden

JRvideo

Recommended Posts

Hejsan på Er och gott nytt år

Jag har filmat en kväll med dåligt ljus och bilden har blivit lite brusig. Körde med en A1 i aouto läge.

Vad kan jag göra i adobe världen för att minska bruset i filmen?

Testade nu att lägga på kontrollen noise i ppro....Den ökar mitt problem. Nu när jag tänker på det tror jag att jag frågat detta i en liknande tråd tidigare. Hittar inte den ifs.

Finns brusreduktion i After Effects också, men den är långsammare än Neatvideo. Håller med om att Neatvideo är lite pillig att ställa in plus att den är ganska racklig med HD-material. Men med rätt inställning blir det bra.

/Max

Hej

Tack StenR tror du har tipsat om den där tidigare. Har lagt mycket pengar på ljud och andra grejer så jag får satsa den pluggen som är gratis i AE..

Vad heter den i AE noise reduction kanske. Ska kolla, är det något jag ska tänka på?

En grej till

Jag har renderat ut en grafik fil ur AE som QT animation. stoppat in den i ett projekt som är 1440 1080 interlaced. När jag renderar ut det så blir graiken hackig och bilden bra om jag väljer att avsamanfläta. Och tvärt om om jag gör den progressiv.

Men hur tar jag ut filen ur AE som avsamaflätad, hittar inte de inställningarna. Eller hur ska jag göra. Såg nu att AE compen var inställd på square pixels....Inte det jag jobbar med i det andra projektet.....Det är anamorph 133. Men fasen det är myyycket graik jag måste ändra på om jag gjort fel. Jag skulle ifs kunna ta bort all film runtom graiken i ppro, rendera ut den så den blir rätt och plocka in den i projektet igen som en lång filmfil.

Grafiken är skyltar med siffror och vikter som rör sig under en timme, skylten fälls in då och då. Den är därför det är 20 olika filer som varje fil måste göras om....om jag inte grejar detta... :-(

Tips?