Jump to content

Recommended Posts

Posted

om det bara är ni 2 i och bakom filmen med 1 kamera (antar det) så är klippningen imponerande. Klippen med rörelser flyter på bra. Om ni har använt mer än 1 kamera så är det fortfarande bra jobbat.

Handlingen kanske inte var den bästa, men längden på filmen räddar det.

Dom där gula arbetshandskarna hade jag nog valt bort dock.

Posted

Jepp, vi är bara 2st och en kamera. Oftast jag som filmar (inte spoila, jag är den i "huset" :P).

Inte mycket till story, var från början mening att detta skulle vara 1 av 3 små historier i en större film, därav blocket med text i början.

Denna ideen försvann dock i brist på tid och köp av canon hv30, som är mycket bättre kvalietet.

Edit:

Btw min förra användare hette "bonne" glömde mitt lösenord bara. Alla mina gamla posts finns på min youtube sida också.

Posted

rätt ok, Heath Ledger har satt sina spår ser jag;)

En av sakerna jag stör mig på är: När ni ändå har sånt flyt i kamerarörelserna, klipp då inte in statiska stela och tråkiga bildutsnitt mitt i allt! Förstör flödet totalt... Kanske hade fungerat om utsnitten inte kändes så stumfilmsaktiga... skär sig helt enkelt. Ni har redan ganska intressanta bilder. Men nästa gång, när ni är på väg att ta en standard-bild, tänk efter en gång till, det kan finnas ett annat utsnitt som ser mycket coolare ut. Och vill ni köra på den nervösa handkamera-looken så tycker jag ni ska köra fullt ut. Inte lätt att få bild på er båda om en ska hålla i kameran och båda ska visa händerna. Men det var min tanke om det iallafall.

Det där med att det skulle vara en del i en serie historier förklarar andra saken jag tänkte på när jag såg filmen, Att starten använder en överarbetad effekt som inte återkommer i någon form senare i filmen.

ah, och, snälla, digitalskaka inte kameran för varje skott... har bara sett en film där liknande händer. 100 Million BC och tro mig... det är ingen film du vill förknippas med;)

Men som sagt så gillar jag det mesta annars. Skulle valt lite annorlunda bildspråk själv, men där drar jag väl gränsen för vad som är strikt tycke och smak kontra konstruktiv kritik.

Posted

Hell yeah :D

Tycker den var riktigt bra ändå eftersom att ni bara var två stycken.

I många liknande filmer brukar engelskan vara helt kass och förstöra hela känslan, men den var faktiskt bra och inget som jag störde mig på!

Fortsättning ?;)

/Stefan

• 4 weeks later...