Raffe Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 Hej! Lagom till jul tänkte jag vi kunde utbyta julklappstips relaterat till vårt intresse; filmskapande. Så, vad bra julklappar enligt dig i olika (men realistiska) prisklasser? Alltifrån datorprogram till stativ. Alltid från nybörjaren till proffset. Vad önskar du dig själv för filmprylar av Tomten? God jul! ;) Ralph 0 Citera
Raffe Postad 11 december 2008 Författare Postad 11 december 2008 Good stuff! Själv har jag addat dessa grejer hittills, till önskelistan: Böcker: "Directing: Film Techniques and Aesthetics", av Michael Rabiger "The Five C's of Cinematography: Motion Picture Filming Techniques." Av Joseph V. Mascelli "Substance, Structure, Style and The Principles of Screenwriting" Av Robert McKee "Film Directing Shot by Shot : Visualizing from Concept to Screen" Av Steve Katz "Making movies." av Sidney Lumet 0 Citera
Insaniac Postad 12 december 2008 Postad 12 december 2008 en 25 miljoners dollar budget till mitt manus "Laws of Kane" med Warner Bros. Det hade varit en julklapp för båda parterna:-P jag får pengarna att göra filmerna och de tjänar ett antal mer stålar än vad de gav mig. 0 Citera
Videoapelsin Postad 13 december 2008 Postad 13 december 2008 Gratis kaffe. Är det inte något uppenbart filmteknik-relaterat så är det ju helt klart kaffe. Gärna någon finare sort, både med och utan koffein. 0 Citera
StenR Postad 22 december 2008 Postad 22 december 2008 Det här ser ut som en bra julklapp annars: http://www.akademibokhandeln.se/db/caweb/cc_artikel.visa_artikelkort?cartikel_isbn=9781933372396 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.