Gå till innehåll

Novemberfestivalen


Opus

Recommended Posts

Vilka ska dit? Jag ska dit med street och tävla med de två filmerna "Cap Love" och "Positive about Negatives". Sen vet jag att ungfilm ska dit med sin... sen vet jag inget mer. Deadlinen gick ju ut igår så nu borde några fler veta hur det ligger till.

 

Vore kul med en liten gathering där, jag har redan pratat med ungfilm och vi lär ses, hoppas det är fler av de duktiga som ansluter sig.

 

MVH Andreas Öhman

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

För er som inte redan har sett det finns det information om årets 61 tävlingsfilmer uppe på festivalens hemsida just nu. Passa även på att läsa om årets jury, heavy shit! Spana in novemberfestivalen.nu.

 

Vilka skall dit?

Mer än Opus,Street, Eraserhead och jag själv.

Cap Love, Grace, Positive about negatives,Small Talk med flera?

 

Och ja det är så sant som det är sagt, jag gör återigen ett desperat försök att väcka liv i tråden om Sveriges största festival för oeteblerade filmare. Finns det inget intresse för det här på voodoo?

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp jag och min bror ska dit med filmen Grace.

Borde inte säga att det är den filmen jag har gjort för jag skäms tyvärr över den. Nästan så jag inte vill att den ska vara med.

Bilda gärna en uppfattning med var barmhärtiga =)

Men vänta tills nästa år då ni då ska ni få se på grejer =P

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag känner samma om min film. Eller åtminstonde liknande. Den är inte usel men i samma släkte som usel. :P

Can't wait for next year!

 

Skall ändå bli väldigt kul och intressant att gå på novemberfestivalen.

Det finns mycket film, både bra och mindre bra, både världsklass och värdskass. Sen med en sån tung jury i år så blir det extra intressant. För det verkar som de har ganska skillda smaker, eller är det bara ja som tycker det?

 

Jag ser framemot det iallefall, det tycker jag att du, Eraserhead borde göra med. Att vara direktkvalificerad har ju aldrig vart fel? Eller? Kanske är det så att du är väldigt självkritisk. Iallefall oavsett hur de går för filmen eller filmerna så är ju trots allt novemberfestivalen inte en biograf som bara visar film o delar ut fina priser utan en mötesplats för människor som delar samma intresse där de kan umgås och träffas. Jag tycker det skall bli jättekul och har redan bestämt möte med ett flertal personer som kommer vara där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo självkritisk är man generellt men det finns de som inte har någon som helst form att självkritik heller och då kan det bli tråkigt med kritik...

Men självklart ser jag framemot Novemberfestivalen, gratis resa + boende + festivalbuffé och biljetter tackar man väl inte nej till =P Men filmen jag deltar med är tyvärr den sämsta jag har gjort på flera år, då känner man att man skulle hellre varit med med någon annan film (allvarligt jag blev tvungen att spela huvudrollen själv pga alla problem =) usch jag vill inte att folk ska få fel uppfattning. Men äh det ska bli skoj att komma dit och se på alla andra filmer och förhoppningsvis träffa lite folk (kan ju inte påstå att jag känner nån...men men) Men ska vi träffas då ungfilm? dig har jag iaf skrivit lite med.

Det är intressant med juryn, att de kommer nog att ha lite olika åsikter, men det är bara bra. världsklass och världskass, den enda skillnaden är ett litet l =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett litet L kan göra mycket :P. Dock tror jag inte och hoppas inte att de finns många världskassa filmer på novemberfestivalen, det borde inte göra det.

Men som sagt, så handlar det om personlig smak. Jag hoppas att juryn utgår från sin personliga smak. Vilket de inte alltid gör. Men gör de de i år så blir det som sagt väldigt intressant.

 

Är din resa sponsrad? Lyxigt, fast iofs bor jag själv inte långt ifrån Trollhättan så det är inte så konstigt att jag inte får spons.

 

Visst kan vi träffas.Det vore kul. Säg bara till när och var and I'll be there.

Jag tror att man kommer träffa en del allteftersom. I och med att de brukar ropa upp namnen på de filmskaparna innan de spelar upp filmerna och de som är där får resa sig upp så känner man igen folk lättare.

 

Är det din första novemberfestival? Eller är du en riktig veteran?

 

Vi ses = )

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Härligt att höra. Jag är också med i lättviktsklassen, Small Talk.

Opus, Street och Eraserhead är mellanviktare om jag inte har helt fel.

Jag hoppas ni har en underbar festival iallefall. Jag åker till Amsterdam imorgon för att tävla med minutfilmen, gå på gala, träffa filmfolk och bara leva livet. Det är typiskt att de skall krocka. Timing, vettu.

 

Ha en härlig festival. Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad ska man säga? Är jag nöjd? Ehh JA? Jag är chockerad och nästan lite obekväm. Sammanlagt blev det 7 priser. 5 till Positive, 1 till Cap Love och 1 till Splinter Arts som grupp.

 

Det är galet, fatta att vi (Splinter Arts) fick Emma Grays hedersomnämnande med motiveringen "För att de verkar så väldigt målmedvetna och verkligen vet vad de pysslar med. De kommer förmodligen producera riktigt bra långfilmer i framtiden." Ja det är sjukt, jag vet.

 

Jag vill också gratta Markus Hagwall för vinsten i Lättvikt, och Ung Film som tog två priser, 3:e platsen i lättvikt samt vinsten att få visas på göteborg filmfestival. Härligt när det går bra för vänner också. Grymt!

 

(Fyfan vad det här känns skrytigt, men det skiter jag tamefan i :P)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...