Zootsuit Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Förändrad rendering från CS3 När jag använder QT och H264 i rendering får jag filer som är 5 till tio ggr mindre än motsvarande med CS3 och mycket sämre kvalite... Ändrade aspect ratios CS4 har annorlunda aspect ratio tror att DV widescreen blir 1.46 i CS4 istället för 1.42 som jag är van vid och det blir annorlunda på flera andra. 0 Citera
Rogge Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Förändrad rendering från CS3 När jag använder QT och H264 i rendering får jag filer som är 5 till tio ggr mindre än motsvarande med CS3 och mycket sämre kvalite... Det är samma här. Ibland blir även rutorna helt eller delvis gröna. Sedan flera år renderar jag ut som DV-avi som jag sedan tar in i Quicktime Pro och gör om filerna där. Det blir mycket bättre vilket gjorde det lätt att köpa licensen för Quicktime Pro som väl kostade ett par hundra kronor. Ändrade aspect ratios CS4 har annorlunda aspect ratio tror att DV widescreen blir 1.46 i CS4 istället för 1.42 som jag är van vid och det blir annorlunda på flera andra. Dom PAR's som finns i äldre versioner var faktiskt felaktiga vilket nu rättats till i CS4. Du kommer att kunna använda DV-filer som är fångade av tex PPro CS3 utan problem i hela CS4-paketet. DV 4:3 = 1.0940 DV 16:9 = 1.4587 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2008 Postad 5 december 2008 Uppdatering: Har nån mer haft problem med gröna rutor vid h.264 export? /Max 0 Citera
Rogge Postad 8 december 2008 Postad 8 december 2008 Va betyder rendera? http://sv.wikipedia.org/wiki/Rendering http://susning.nu/Rendera 0 Citera
Twizz Postad 25 december 2008 Postad 25 december 2008 Jag har inte haft problem innan att flytta ljudspår hur som helst i dom tidigare programmen. Men nu är dom låsta i cs4. Vad är det för inställning som spökar? 0 Citera
Rogge Postad 25 december 2008 Postad 25 december 2008 Jag har inte haft problem innan att flytta ljudspår hur som helst i dom tidigare programmen. Men nu är dom låsta i cs4. Vad är det för inställning som spökar? Hur vill du flytta ljudspåren, hur gör du och vilken version av PPro har du? Vad är ljudet, mono, stereo eller 5.1 och vad har du för ljudspår på Timeline, mono, stereo eller 5.1? 0 Citera
Twizz Postad 26 december 2008 Postad 26 december 2008 Hur vill du flytta ljudspåren, hur gör du och vilken version av PPro har du? Vad är ljudet, mono, stereo eller 5.1 och vad har du för ljudspår på Timeline, mono, stereo eller 5.1? CS4 och det är stereo. Jag försöker tex flytta från ljudspår 5 till 1 men det går inte. 0 Citera
Rogge Postad 26 december 2008 Postad 26 december 2008 Jag försöker tex flytta från ljudspår 5 till 1 men det går inte. - Mono kan bara ligga på monospår. - Stereo kan bara ligga på stereospår. - 5.1 kan bara ligga på 5.1-spår. Mao, ljudspår 5 på din Timeline matchar inte ljudet som du försöker flytta från spår 1 och det är därför det inte går. Nu brukar ju iofs ljudspår 1 vara stereo beroende på vilken Sequence man från början skapat, så kolla att inte spår 1 är låst. :) Har du uppgraderat till CS4.0.1? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.