Gå till innehåll

Söker: Bästa hörlurarna för under 1000 kr


Team_fagott

Recommended Posts

ja gillar koss ur29. stänger ute annat ljud bra och har bara 1 kabel till lurarna som är grov och fin så det håller många år innan det blir glappt och skit.

 

dom kanske känns för stora o feta för att glida runt på stan med sin ipod men skönt då man filmar att kapa så mycket ljud runtomt som möjligt. ljudregel på sladden också så man slipper ner i fickan eller på andra ställen för att reglera volym. går att vika ihop också.

 

inte helt 100 dom finns i produktion längre dock.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med små lurar kommer du inte höra särksilt väl vad som faktiskt fångas upp eftersom dom inte täcker örat tillräckligt. Sen om någon skulle skrätta så är det för att deras egen penis står i direkt omvända propotioner mot lurarna, så då kan du skratta åt dom istället ;-)

Går själv aldrig någonsin utanför dörren utan någon av mina 250 kopplade till min iRiver (sen jag köpte dom, gevetvis), & ingen har någonsin ens sett snett på dom :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

köp dom absolut bästa snäckorna du kan hitta då. för ~700 spänn får du ett par riktigt riktigt bra.

 

Är det sådana man trycker in i öronen?

 

vad tror ni om dom här?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=179725

 

eller dom

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18539

 

Jag har nu kommit fram till att jag helt enkelt inte tänker köpa samma sorts lurar till kameran som Pådden. Just nu r det pådden jag tänker på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det sådana man trycker in i öronen?

 

vad tror ni om dom här?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=179725

 

eller dom

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18539

 

Jag har nu kommit fram till att jag helt enkelt inte tänker köpa samma sorts lurar till kameran som Pådden. Just nu r det pådden jag tänker på.

 

vanliga små lurar tycker jag är bäst till mp3/minidisc whatever. köper man ett par dyra får man fint o bra ljud också även fast dom e små. jag är också lite emot att gå runt på stan med 2 kannor på skallen o se ut som en wigger.

 

talar om såna som du har i örat, men inte såna som du pressar in som öronproppar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hifi suger svullet när det kommer till att jobba. Tycker du Beyer är overkill så lär du få problem att jobba med sånt här.

Koss funkar dock fint till casual lyssning. Det är sånt dom är till för.

 

Jag syftade på att beyer är lite overkill för att gå med ipoden :)

 

Min attityd med hifi, är att 95% av mina kunder använder det, så jag kan lika gärna ha det som en del av min lysning. Ett par bra studiolurar är bra att ha också, men att vara kräsen när majoriteten av folket lyssnar på radio i bilen blir lite fel.

Jag jobbar själv med dt150 ibland, tillsammans med en bunt andra hörlurar och monitorer i min studio. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela idén med studio-lyssning är att man ska veta vad man får. Hela idén med HiFi-lyssning är att ljudet ska bli bästa möjliga (High Fidelity).

Att lyssna på HiFi är trevligt, men använder man det som primärlyssning att jobba med så missar man sjukt mycket ap-viktig information som kan förstöra en hel produktion.

Däremot att INTE lyssna med muggiga HiFi-prylar åsså är även det ett fett misstag (i mix) då sånna har en väldigt begränsat prestanda & därför visar på helt andra brister.

Att skifta mellan olika lurar att jobba med är verkligen inte heller att rekomendera.

Vad exakt är det du gör egentligen? Du låter inte precis som någon som får betalt för ljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela idén med studio-lyssning är att man ska veta vad man får. Hela idén med HiFi-lyssning är att ljudet ska bli bästa möjliga (High Fidelity).

Att lyssna på HiFi är trevligt, men använder man det som primärlyssning att jobba med så missar man sjukt mycket ap-viktig information som kan förstöra en hel produktion.

Däremot att INTE lyssna med muggiga HiFi-prylar åsså är även det ett fett misstag (i mix) då sånna har en väldigt begränsat prestanda & därför visar på helt andra brister.

Att skifta mellan olika lurar att jobba med är verkligen inte heller att rekomendera.

Vad exakt är det du gör egentligen? Du låter inte precis som någon som får betalt för ljud.

 

Om jag fick betalt för dom ljud jag ger ifrån mig skulle jag vara miljonär.

 

Jag vill ha ett par Ipod lurar som låter bra och inte ser ut som ett par hörselkåpor. Inte heller sådana man sätter i örat. Men det verkar som om jag tydligen inte vet mitt eget bäsa, så jag tar och letar i ett annat forum helt enklet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet att DU är ute efter iPod-luringar, & där är FORTFARANDE Koss mina personliga favoriter.

Vad jag svarade på där är att desecrated hävdade att man kan använda HiFi-lurar som pålitliga referenslurar.

Det kan man inte.

Du, Team fagott däremot, behöver ingen referenslyssning om jag inte misstolkat dig fet-grovt. Som jag förstått det så ska du ha dom till medhörning från en kamera? Du kan inget göra åt ljudet från en kamera i vilket fall, så allt du behöver lyssna efter är dist & nivå.

Ska man å andra sidan ta (upp) ljud på allvar, via extern ljudkille, så är hifi-luringar verligen inget bra val.

Det är fortfarande en god idé att ha så bra lurar man har råd med även som kameraman, men det viktiga där är att man trivs med dom & att dom inte läcker in i micken igen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela idén med studio-lyssning är att man ska veta vad man får. Hela idén med HiFi-lyssning är att ljudet ska bli bästa möjliga (High Fidelity).

Att lyssna på HiFi är trevligt, men använder man det som primärlyssning att jobba med så missar man sjukt mycket ap-viktig information som kan förstöra en hel produktion.

Däremot att INTE lyssna med muggiga HiFi-prylar åsså är även det ett fett misstag (i mix) då sånna har en väldigt begränsat prestanda & därför visar på helt andra brister.

Att skifta mellan olika lurar att jobba med är verkligen inte heller att rekomendera.

Vad exakt är det du gör egentligen? Du låter inte precis som någon som får betalt för ljud.

 

Jag jobbar som producent och låtskrivare, jag driver mitt eget företag och har fått betalt för det sen 5 år tillbaka :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kör Sennheiser HD 25SP1 som jag är nöjd med på de flesta sätt - både för film och musik. Ingen aning om vad ljudproffsen tycker, men dom är hyfsat prisvärda och inte för stora och har roterbara kåpor (så dom går ner i kameraväskan).

 

För flygresor avgudar jag dock mina Bose-lurar... :)

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kör Sennheiser HD 25SP1 som jag är nöjd med på de flesta sätt - både för film och musik. Ingen aning om vad ljudproffsen tycker, men dom är hyfsat prisvärda och inte för stora och har roterbara kåpor (så dom går ner i kameraväskan).

 

För flygresor avgudar jag dock mina Bose-lurar... :)

 

/Max

 

Japp. Dom får det bli. danke.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...