Gå till innehåll

Asviken - Den bästa sommaren någonsin (TEASER och TRAILER)


Anarchos

Recommended Posts

Hihi! Nu har jag hittat tillbaka hit och jag börjar med att presentera en teaser och en trailer till en film som jag och mitt sällskap gjorde under sommaren. Det här är en 20 minuter lång 80-tals-B-films-hyllning med den klassiska handlingen: Sommar, ungdomar åker och campar, en efter en dör camparna. :P

 

Teaser

 

Trailer

 

http://img45.imageshack.us/img45/3782/print1wj5.pnghttp://img204.imageshack.us/img204/5387/print2qi1.pnghttp://img45.imageshack.us/img45/1743/print3xd2.png

 

Till filmen använde vi 3 kameror, 2 DV- och en DVD-camcorder, stativ, green screen, 1 stycke gummibåt, engångsgrill, ketchup, latex, lingonsylt, 35 folköl m.m... Inga datoreffekter eller sån skit. Vi har gjort allt själva och för hand. Musiken har vi också gjort själva. :)

 

Filmen utspelar sig mesta dels på ett ställe i Värmland som heter Åsviken, därav namnet Asviken. Själva filmen är i stort sett redan klar, jag bara väntar på att DVD-omslaget ska bli klart och att en i teamet ska lägga en gitarrslinga på en låt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag drar slutsatsen att du inte är speciellt bekant med genren.

 

Jo visst är jag det. Visst, vissa små saker finns i videon, men främst tycker jag att den är dåligt gjord (Och jag menar inte 80-tals dålig utan helt enkelt slarvig).

Som sagt så har den dock sina likheter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, jag fattar inte riktigt vad du menar, men en sak fattar jag och det är att du INTE verkar särskilt bekant med sån film jag pratar om med tanke på din kritik. :D

 

Jag är väldigt bekant med tidigare filmer (Inklusive 80-tal), men det är inte problemet här.

Filmen skulle kunnat vara 'Bra' om den varit bra gjord, men det är den inte. Ni har fokuserat för mycket på 80-tals temat och för lite på.. allt annat.

Filmen ser ut som om den skulle varit klippt i WMM.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, men du har ju inte sett filmen än så det vet du ju inte. Och jag tror faktiskt inte att du har sett den sortens sinnesjuka b-skräcks/gore/splatter/humor-filmer från 80-talet jag pratar om, för där har du något att klaga på om du är så petig. (Men man ska ha översikt med såna geniala mästerverk enligt min mening) ;)

 

Kul att du tar dig tid att svara i alla fall, SKÅL! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, men du har ju inte sett filmen än så det vet du ju inte. Och jag tror faktiskt inte att du har sett den sortens sinnesjuka b-skräcks/gore/splatter/humor-filmer från 80-talet jag pratar om, för där har du något att klaga på om du är så petig. (Men man ska ha översikt med såna geniala mästerverk enligt min mening) ;)

 

Kul att du tar dig tid att svara i alla fall, SKÅL! :D

 

Jag klagar inte på ditt sätt att porträtera 80-talsfilmer, och det sa jag i förra inlägget också. Det är själva filmen som är slarvigt gjord.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...