Gå till innehåll

Prisfråga om ADOBE CREATIVE blablabla


_nemo_

Recommended Posts

Nu ska vi se.

 

Jo, det är som så att jag vunnit ett paket, närmare bestämt sitter jag här nu med en tung, stor jäkla låda som har titeln "ADOBE CREATIVE SUITE 3 PRODUCTION PREMIUM"

 

Om jag förstått det rätt så innehåller lådan massor av olika program och nu undrar jag detta.

 

Hur mycket kostar en sån här låda :)? Vad är den värd?

 

Jag använder mig inte av premiere, AE, osv och har inga framtidsplaner på att göra det heller, så det känns ju lite onödigt att låta den stå här och enbart samla damm.

 

Har sökt lite prisuppgifter på nätet, men inte riktigt kommit fram till något.

 

MVH/ Thobias

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Rogge!

 

Så en blablabla-låda (:)) kostar alltså så mycket? Hmm, fast jag är fortfarande inte övertygad om att det är just en SÅN låda jag har. Min ser nämligen inte likadan ut som den på bilden du länka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni som funderar på att köpa, kolla om ni känner någon som studerar först!! med mecenatkort får man rätt hygglig rabatt!

 

Adobe CS3 Production Premium Student Edition (Mac/Win/Engelsk Version)

Innehåller Adobe Bridge CS3, Dynamic Link, Device Central CS3, Acrobat Connect, After Effects CS3 Professional, Premiere Pro CS3, Photoshop CS3 Extended, Flash CS3 Professional, Illustrator CS3, Soundbooth CS3, Encore CS3, OnLocation CS3(enbart för Windows) samt Ultra CS3 (enbart för Windows)

 

Ordinarie pris ca:23 200 kr

Studentpris ca: 3 400 kr

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, fast studentversionen får ej användas i kommersiella syften......

helt rätt. Om en student råkar göra en film som inbringar likvida medel. Inte bra. Här blir det straffskatt (60% av intäkterna) har Adobe räknat ut. Moms tillkommer.

Inte bra att någon gör filmer som överträffar verkligheten, alltså. I själva verket ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe

det här har vi snackat om förut.

Visst kan studentversionererna användas kommersiellt. Upp till Adobe att göra program för studenter, lite mindre funktionella, alltså. När stundenten växer och blir stor, blir programmen genast mer avancerade. Helt automatiskt, kräver uppkoppling internet, när man arbetar. Som vissa 3D-program, Maya, i studie-syfte.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför ens vara rädd för att använda student versionen? Vem skulle ringa och klaga? Och om det skulle hända nåt så säger man bara att man gjort det i paint och movie maker. Hur ska dom kunna bevisa?

 

Vet du inte att Adobe lägger in automatiska ultrahemliga id-taggar i alla filmer med en lika automatisk mail-klient som skickar all info till FRA som sen meddelar både CIA, KGB, RGB, ETC...? ;)

 

För övrigt hade Jesper rätt...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan vi inte reda ut detta en gång för alla med hjälp av Max?

 

Studentversionen: Får inte användas kommerciellt.

 

Utbildningslicensen: är en full licens som får användas kommerciellt? Är det rätt? Hur är det med att sälja den sedan? Vet att Studentversionen är förbjuden att föra vidare. Blir tokig på alla olika svar man får av alla man frågar. Snälla hjälp mig reda ut detta max!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det är ju det jag med funderar på. Om man är student och sen slutar studera. Får man använda det efter det... kommerciellt? Tänk om man startar ett företag, får man ta in det i det då? Allt är så jävla oklart och på CSN's sida står det ju att det är en fullständig licens som man får använda kommerciellt. Man borde ju inte behöva vända sig till Adobe och be dem själva undersöka det för att få veta.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...