Johankan Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 En första liten trailer från vårt projekt 12 pund. Filmad med en Canon HV20 under Augusti i år. http://img175.imageshack.us/img175/7066/logo1vx5.jpg Filmen utspelar sig under trettioåriga kriget i Tyskland. De två kanonjärerna i trailern öppnar eld mot en förmodad fiende. Men vem är fienden? Mer kommer, och övriga scener filmas nästa sommar. http://www.youtube.com/watch?v=iZCCCMJhPtM&fmt=18 Och några bilder från videofotot: http://img292.imageshack.us/img292/7691/image4su4.jpg http://img99.imageshack.us/img99/3921/image5sj4.jpg Johan 0 Citera
Mega99 Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 Ta inte illa upp, men det här var nog den tråkigaste trailern jag någonsin sett. Fotot var jättebra och allt sånt var +++, men trailern i sig var urtrist. 0 Citera
Martin Öberg Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 Jag gillade den, den lugna atmosfären i trailern bidrar till mystiken faktiskt. Det var bra sminkat och det på skådisarna :D 0 Citera
Johankan Postad 20 augusti 2008 Författare Postad 20 augusti 2008 Garv!! Jag tar inte illa upp bara för att du inte gillade det, tvärtom, pangapå bara! Smaken är som baken och dessutom; som sagt, det här är bara en liten del av filmen. Lejonparten kommer på plats om ett år så det du ser har inte riktigt något bra sammanhang ännu. Vi får se om du tycker att det rockar bättre framöver ;-) Johan 0 Citera
Norbert Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 Det var riktigt kul att se att ni har jobbat så bra med rekvisitan och scenografin. Där har jag inget att anmärka på. Fotot var riktigt snyggt och passade stämningen. Dock skulle jag vilja anmärka på kontrasten. Svärtan är fin då den bidrar till den morbida stämningen, men högdagrarna var lite väl utbrända. Om det är ett resultat av colortajmingen så går det antagligen att fixa, men om de brändes ut redan vid inspelningstillfället kan jag väl bara tipsa om reflektorer för att jämna ut ljuset i just ansiktena, eller ett stort lakan för att göra solljuset mjukare nästa gång ni filmar. Den här sekvensen fungerar kanske inte som en trailer, snarare som en teaser. Jag fick nämligen inte ut något om filmens handling ur den, men jag fick en känsla för vilken stämning filmen kommer att ha. Det ska bli riktigt spännande att se slutresultatet! Det är klart en av de visuellt snyggare filmerna jag har sett på voodoofilm. Och snälla, lägg upp en högre upplöst version på vimeo eller nåt när den är färdig. Det är svårt att bedömma en film i youtube-kvalitet. :) 0 Citera
Johankan Postad 20 augusti 2008 Författare Postad 20 augusti 2008 Jag har skruvat upp Gain och högdagrar på materialet så en del överdrifter får nog härröra därifrån, men originalfotot har nog även det en del genomfrätningar här och där trots att jag brottades rejält med mina zebrastripes. Vi får se vad som kan göras. Vi hade ca 10 kvadratmeter med reflektorer på platsen men det var solsken så det var svårt att fånga hela ljusspektrat. Håller med om youtube. Ska kolla upp Vimeo. Tack för feedbacken Norbert!! Johan 0 Citera
Mega99 Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 Du får hyfsat bra upplösning på de flesta videos om du lägger till &fmt=18 efter adressen http://www.youtube.com/watch?v=iZCCCMJhPtM&fmt=18 0 Citera
Johankan Postad 20 augusti 2008 Författare Postad 20 augusti 2008 Mörcy bjoko!!!! Schysst tips Mega. Jag funderade på det där eftersom om man klickar manuellt på high quality grejmojtexten så är det samma adress. Lysande!! Johan 0 Citera
patrik_a Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 Gillar stämningen i klippet skarpt. Tyckte också det bidrog till mystik kring filmen, något prel. releasedatum? 0 Citera
Johankan Postad 20 augusti 2008 Författare Postad 20 augusti 2008 Vi planerar nästa och avslutande inspelning till nästa sommar, (säg juli), och därefter ska det klippas osv. Om gudarna är med oss så kan det bli senhösten 2009. Johan 0 Citera
Synthmon Postad 20 augusti 2008 Postad 20 augusti 2008 Det här ser bra ut, jag gillar fotot även om det var lite segdraget till en början. Det var definitivt en fine line, men det kändes lite för segt precis i början av klippet. I övrigt såg det bra ut, jag gillar verkligen stämningen och fotoarbetet. 0 Citera
Johankan Postad 21 augusti 2008 Författare Postad 21 augusti 2008 Tack för feedbacken Synthmon och alla andra! Den har varit väldigt nyttig!! Jag ska nog se om det inte går att få lite mer tryck i teasern. Det känns viktigt att ändra det utifrån era synpunkter eftersom en teaser ska just vara vad det heter.... Vi har 4 timmar material att ta av så det ska nog inte vara några problem. Återkommer, förhoppningsvis inom kort, med en förnyad teaser. :) Johan 0 Citera
Don Condios Postad 23 augusti 2008 Postad 23 augusti 2008 Ta inte illa upp, men det här var nog den tråkigaste trailern jag någonsin sett. Fotot var jättebra och allt sånt var +++, men trailern i sig var urtrist. Håller med fullständigt. Jag störde mig på att jag inte har lika bra foto och redigering som du i mina filmer, men trailern var lite händelselös. Man skulle kunna klippa bort en del i början. Jag ser dock fram emot teasern. 0 Citera
Mega99 Postad 23 augusti 2008 Postad 23 augusti 2008 Håller med fullständigt. Jag störde mig på att jag inte har lika bra foto och redigering som du i mina filmer, men trailern var lite händelselös. Man skulle kunna klippa bort en del i början. Jag ser dock fram emot teasern. Detta skulle kunnat vara en teaser och inte en trailer då den retade mig rejält :P Fick inte veta något alls av storyn. 0 Citera
Johankan Postad 24 augusti 2008 Författare Postad 24 augusti 2008 Ok, ok, ok!!!! Will fix. Har inte haft tid bara. :) För tillfället håller vi på att korrläser manus inför nästa år. Johan 0 Citera
Hmann Postad 1 september 2008 Postad 1 september 2008 För att liva upp trailern lite skulle några snabba inflik av mer "kaosbilder" läggas in. Jag vet ju inte riktigt vad som finns filmat eller vad allt går ut på, men exempelvis bilder på springande människor filmat i doggyview, slagsmålscener osv osv. Något som bryter av det lugna tempot och skapar kontrast. De behöver inte vara mer än en till två sekunder långa, men det skulle nog skapa lite mer tryck i trailern. Även ljudet bryts då av från ren stämningsmusik till trampande fotsteg osv. Om vi skippar trailern för ett ögonblick så måste jag säga att jag är grymt nyfiken på att se resultatet av det här. För att gå tillbaka till trailern ;) så tycker jag, trots ovan skrivet, att det ser väldigt lovande ut. Ser fram mot vad som komma skall! Lycka till med fortsatt arbete och visa att det går att göra bra film även i Sverige... för det är vi inte direkt bortskämda med. //Hmann 0 Citera
Johankan Postad 1 september 2008 Författare Postad 1 september 2008 Tjena! Kul!! Det finns mycket material filmat så det går att fräsa upp det hela ganska rejält. Ska se om jag kan få till ett bättre utkast. Det som lägger lite sordin på det arbetet i dagsläget är att den andra delen av filmen, som handlar om de övriga inblandade karaktärerna, tas nästa sommar. Det går inte att få någon vettig känsla för händelserna i andra änden ännu så våra två kanonjärer blir lite ensamma :) Men det kommer. Ska se om vi kan ta några tagningar i september för att få lite bättre känsla. Johan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.