Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett klipp (en bild) där jag mellan tiden A och B går från 0% guassian blur till x%. Men precis innan det nått x så "flimrar" det till, blir inte så jämn övergång som det borde. Någon som vet vad sådana problem kan bero på ?

Postad

Du har bara en vanlig bild inte video och kör i premiere?

Jag ska testa själv och se vad du menar...

EDIT

Jag har testat nu och ser inget flimmer. Jag tog en bild och la i den som timeline. I början av bilden körde jag med 0,0 gaussian och i slutet av bilden 100,0 gaussian. Jag såg ingenting konstigt. Eller har du gjort nånting mer?

Postad
Har ett klipp (en bild) där jag mellan tiden A och B går från 0% guassian blur till x%. Men precis innan det nått x så "flimrar" det till, blir inte så jämn övergång som det borde. Någon som vet vad sådana problem kan bero på ?

Du måste ha mer material för din transition.

Tex, om din transition är 25 frames behöver du 25 frames av media. Om du tex bara har 24 är risken stor att du ser något blinka till. I ditt fall har du alltså för lite video för din transition. Trimma klippen någon frame så löser det sig.

Postad
Du måste ha mer material för din transition.

Tex, om din transition är 25 frames behöver du 25 frames av media. Om du tex bara har 24 är risken stor att du ser något blinka till. I ditt fall har du alltså för lite video för din transition. Trimma klippen någon frame så löser det sig.

Ah jo så måste det vara, förstod inte vad han mena. Du vet vad det hela handlar om ser jag.

Postad

Rogge - greppar inte rikigt vad du menar...

Skickar med en bild. Dessa är två frames i följd (den främre soffan är lagret som keyframs hör till), även om det inte syns för tydligt nu så är färgen på soffan på FrameB "märkbart" mörkare än på frameA. FrameC är sedan ljus igen och sedan på frameD så är den mörk.

Detta skapar ett "flimmer". vet ej om det är det du menar Rogge?

http://img99.imageshack.us/img99/9163/92765283gz5.jpg

Postad

Skickar med en bild. Dessa är två frames i följd (den främre soffan är lagret som keyframs hör till), även om det inte syns för tydligt nu så är färgen på soffan på FrameB "märkbart" mörkare än på frameA. FrameC är sedan ljus igen och sedan på frameD så är den mörk.

Detta skapar ett "flimmer". vet ej om det är det du menar Rogge?

Nej, det var inte det flimmrande jag tänkte på.

Jag testade att lägga två klipp vanlig video på varandra och kunde återskapa samma problem. Jag vet inte vad som orsakar det och hittade ingen lösning på problemet tyvärr. Jag testade i PPro CS3.

Postad

Video 2: Videoklipp eller stillbild. Keyframead Gaussian Blur och Position.

Video 1: Videoklipp eller stillbild. Keyframead Gaussian Blur och Position.

Jag ser inget flimmer/flicker/etc vid start/stop...

Fattar jag fel?

/Max

Postad
Video 2: Videoklipp eller stillbild. Keyframead Gaussian Blur och Position.

Video 1: Videoklipp eller stillbild. Keyframead Gaussian Blur och Position.

Jag ser inget flimmer/flicker/etc vid start/stop...

Fattar jag fel?

/Max

Video 1: Klipp

Video 2: Klipp med keyframead Gaussian Blur som keyframeas från tex 200 > 0 dom sista 15-25 framesen, med mål att under dessa frames visa mer och mer av det klipp som ligger på Video 1.

Jag testade med två Color Mattes med olika färger och man får olika ljuskillnader, lite slumpmässigt, om man stegar framåt frame för frame, precis som Spiritual_Chaos beskriver. Det verkar som om olika färger påverkar olika mycket och det går att se på vanlig video också. Ibland syns det tydligt och ibland syns det knappt/inte alls. Det jobbiga är att det inte gradvis blir mörkare eller ljusare utan att det verkar röra sig lite fram&tillbaks under tid.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...