JRvideo Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Hej jag undrar hur man gör så att bilden lixom blir jätteljus och när man går ur ett klipp? Ungefär som motsatsen till när man drar ner opacity. Jag har provat med brightnes and contast men det blir inte ritkigt bra...Mer ljus vill jag ha...Många filmtrailers ser ut så. Någon som vet? 0 Citera
Kranen Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 du menar som fade-out till t ex vitt? Eller menar du kanske "overdrive"? 0 Citera
JRvideo Postad 10 juni 2008 Författare Postad 10 juni 2008 Ja kanske någon av de två nämmda, hur gör man? 0 Citera
High1ander Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Ofta finns det under "transition" - "dip to color" dar du sedan andrar color till vit. Annars kan du gora som du brukar med att dra ner opaciteten och bara ha ett vitt lager under som da blir synligt. Att pilla pa brightness o sa ar fel vag... 0 Citera
Joel_1980 Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 fel väg vettefan om det är, det beror ju på vad man vill åstakomma.. 0 Citera
JRvideo Postad 11 juni 2008 Författare Postad 11 juni 2008 Ofta finns det under "transition" - "dip to color" dar du sedan andrar color till vit. Annars kan du gora som du brukar med att dra ner opaciteten och bara ha ett vitt lager under som da blir synligt. Att pilla pa brightness o sa ar fel vag... Tack jag ska kolla detta, ska saxa in ett exempel sen för att visa hur jag menar. Tack för alla svar! Jätteschysst! 0 Citera
JRvideo Postad 11 juni 2008 Författare Postad 11 juni 2008 Undrar villken teknik kan använt här, vit bakrund med sänkt opacitet eller tinit to white? 0 Citera
StenR Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Verkar inte vara så många PPro-användare här... Välj File -> New -> Color Matte... Se till att färgen är helt vit (255,255,255). Dra sedan in din color matte i timelinen och gör t ex en cross dissolve från ditt klipp till den. 0 Citera
JRvideo Postad 12 juni 2008 Författare Postad 12 juni 2008 Verkar inte vara så många PPro-användare här... Välj File -> New -> Color Matte... Se till att färgen är helt vit (255,255,255). Dra sedan in din color matte i timelinen och gör t ex en cross dissolve från ditt klipp till den. Ska testa det där, så får vi se, uppdaterar tråden när jag prova. Tack StenR 0 Citera
JRvideo Postad 12 juni 2008 Författare Postad 12 juni 2008 Jag testade StenR`s förslag och det blev jättesnyggt! Nu behöver jag bara lite foto på brinnande rymdstenar oxå :-) Tack alla 0 Citera
High1ander Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 fel väg vettefan om det är, det beror ju på vad man vill åstakomma.. Om man vill astakomma en overgang till vitt sa ar det "fel" (iaf ur workflow). Man kan ju ta o lagga pa flera lagger av effekten for att fa det vitt och sedan keyframe:a, men det ar ju valdigt omstandigt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.