Kapten Buse Postad 31 maj 2008 Postad 31 maj 2008 Tjena, Jag och lite annat folk håller på och startar upp en hemsida med inrikting på Visual Effects tutorials för film, så det vi skulle vilja ha hjälp med är lite förslag på tutorials som ni skulle vilja se, Huvud inriktningen ligger kanske främst på After Effects, men även en del andra program kommer bli involverande, allt från kamera Matchmoving till 3dmodellering, så kom gärna med lite förslag på vad ni vill se för nått, kan vara från ganska lätt nivå till mer avancerade saker. Anders 0 Citera
v1p3r Postad 1 juni 2008 Postad 1 juni 2008 Tja, här är en sida med bra AE tutorials. http://www.videocopilot.net/tutorials.html 0 Citera
MaSaz9023 Postad 1 juni 2008 Postad 1 juni 2008 http://forums.creativecow.net/ där finns lite smått och gott. 0 Citera
Martin Öberg Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Jag uppfattade det som att han vill ha idéer till tutorials, inte förslag på tutorials att se på. 0 Citera
Stefan_holst Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Jag uppfattade det som att han vill ha idéer till tutorials, inte förslag på tutorials att se på. Jag med! Börja gärna med nâgra lasersvärd eller blixtar som kan komma ur händer. Tror att det inte finns vanligare frâgor om hur man gör sâdant pâ forumet här. 0 Citera
Kapten Buse Postad 2 juni 2008 Författare Postad 2 juni 2008 Jag uppfattade det som att han vill ha idéer till tutorials, inte förslag på tutorials att se på. Precis!, och kom gärna med lite förslag på tutorials som inte finns på var och varannan sida :) 0 Citera
Stefan_holst Postad 3 juni 2008 Postad 3 juni 2008 Precis!, och kom gärna med lite förslag på tutorials som inte finns på var och varannan sida :) Lasersvärd och blixtar finns ju pâ var och varannan sida men gör du tutorials=övningar pâ svenska sâ kommer mânga att tacka dig. Jag har förstâtt att man i stora delar av Sverige inte fâr lära sig Engelska i skolan förän i ârskurs 3 i gymnasiet. Det verkar sâ i alla fall när man läser vissa trâdar här pâ detta forum. 0 Citera
Rasty Postad 9 juni 2008 Postad 9 juni 2008 Det finns många tutorials jag skulle vilja se. Du kanske kan göra en tutorial på någon skitsnygg texteffekt, vet inte hur jag ska förklara hur jag vill att texteffekten ska se ut men du kommer säkert på något coolt. Sen tycker jag du borde göra en basic tutorial för de allra nyaste som håller på med AE. Som till exempel hur man renderar ett projekt och såna saker. Jag har några saker här som jag jättegärna skulle vilja se men det är avancerade saker jag snackar om här, hittar inte några såna här tutorials någonstans på internet. Jag hade gärna sett en tutorial om hur man får ett hus att explodera. Kolla på videon längst ner på inlägget för att få en inblick hurdan explosionen jag snackar om ser ut. En sak till jag skulle vilja se är att hur man kan skapa en missil i AE för att sedan använda rökspår som följer missilen. Man har kanske sitt exploderande hus som man är stolt över men vill lägga till en missil. Hade sett för jävla härligt ut. Här är videon. Elden och röken på slutet ser inte för verkligt ut men explosionen är riktigt bra gjort tycker jag. Om du hade kunnat göra tutorial på något sånt hade det varit super. http://youtube.com/watch?v=Qt9-XtnXqTc&feature=related 0 Citera
Kapten Buse Postad 10 juni 2008 Författare Postad 10 juni 2008 Sen tycker jag du borde göra en basic tutorial för de allra nyaste som håller på med AE. Som till exempel hur man renderar ett projekt och såna saker. Jag har några saker här som jag jättegärna skulle vilja se men det är avancerade saker jag snackar om här, hittar inte några såna här tutorials någonstans på internet. Jag hade gärna sett en tutorial om hur man får ett hus att explodera. Kolla på videon längst ner på inlägget för att få en inblick hurdan explosionen jag snackar om ser ut. En sak till jag skulle vilja se är att hur man kan skapa en missil i AE för att sedan använda rökspår som följer missilen. Man har kanske sitt exploderande hus som man är stolt över men vill lägga till en missil. Hade sett för jävla härligt ut. Här är videon. Elden och röken på slutet ser inte för verkligt ut men explosionen är riktigt bra gjort tycker jag. Om du hade kunnat göra tutorial på något sånt hade det varit super. http://youtube.com/watch?v=Qt9-XtnXqTc&feature=related Det där låter som en bra tutorial, det är just lite mer avancerade saker som jag är ute efter att göra. Plus att jag gillar att göra saker som exploderar. :) skall börja skissa lite på en sådan. 0 Citera
Rasty Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Det där låter som en bra tutorial, det är just lite mer avancerade saker som jag är ute efter att göra. Plus att jag gillar att göra saker som exploderar. :) skall börja skissa lite på en sådan. Tackar för det. Ska bli kul att få lära sig sånt, så jag kan göra lite avancerade saker. Kan även komma på lite fler saker åt dej, men då får jag tänka efter lite vad folk kan ha nytta av det med mera... 0 Citera
Martin Öberg Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Jo en explosion användandes utav masker och sånt skulle faktiskt vara guld. 0 Citera
andreas ljung Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Gå in på http://www.videocopilot.net/tutorials.html , och försök komma på nåt som de inte har kommit på. Det tror jag skulle uppskattas 0 Citera
megawatti Postad 16 juni 2008 Postad 16 juni 2008 Shatter effekter är nog många som skulle vilja lära sig, Sitter just nu och lär mig partiklar i maya. Finns ju liknande dock inte lika avanserade pluggar till Ae. Typ hur man gör enklare sprickor, slår sönder en stol i bullettime :) Sånt skulle nog uppskattas av många. 0 Citera
diilman Postad 16 juni 2008 Postad 16 juni 2008 hej:) En explosion tutorial skulle inte vara dåligt Och ingen explosion som helst :P den här: http://youtube.com/watch?v=24bAqJradMg han visar lite på breakdown hur han gör men vad ska nybörjare förstå av det där? //DiiLMaN ______________________________ Glömde fråga en sak... Har ni redan startat hemsidan?:) isåfall vill jag veta adressen! 0 Citera
Rallepunktcom Postad 18 juni 2008 Postad 18 juni 2008 Tja Jag hadde velat se hur man sätter in 3d obejekt i filmen med hjälp av tracking, 3d modeling och compositing i AE.. Skulle kunna va något? 0 Citera
Martin Öberg Postad 18 juni 2008 Postad 18 juni 2008 Tja Jag hadde velat se hur man sätter in 3d obejekt i filmen med hjälp av tracking, 3d modeling och compositing i AE.. Skulle kunna va något? Andrew Kramer, The Bullet? 0 Citera
Limeingman Postad 19 juni 2008 Postad 19 juni 2008 Tja Jag hadde velat se hur man sätter in 3d obejekt i filmen med hjälp av tracking, 3d modeling och compositing i AE.. Skulle kunna va något? Håller med Rallepunktcom, gärna med mattepainting också... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.