Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej för första gången i mitt liv ska jag exportera en film från Premiere, hur ska jag göra?

Det finns ju tusen alternativ att välja på. Vilket är bäst kvalite på och tar inte upp 100 gig?

Jag har gjort en film som ligger på ca 50 min men varje gång jag exporterar filmen så kommer det upp att det inte finns tillräckligt med utrymme på hårddisken men det finns ca 100 gig ledigt. Vad ska jag göra?

Skulle behöva en totalgenom gång nästan om någon kan förklarar för mig. Sökte runt lite på forumet men hittade inget som jag förstod :P

Postad
Vart ska du med filmen: Webbsida, DVD, CD-rom, e-post, etc.

Är det dv eller hdv?

Vilken upplösning vill du ha kvar?

/Max

DVD och det är inte hdv utan filmat med en panasonic vdr-d310. Ehh upplösning? Exempel?

Ursäkta för att jag är lite trög men jag är inte direkt någon tekniker.

Postad
DVD och det är inte hdv utan filmat med en panasonic vdr-d310. Ehh upplösning? Exempel?

Ursäkta för att jag är lite trög men jag är inte direkt någon tekniker.

PAL-standard upplösning är 720x576...

DVD-rendering finns det väl förinställningar för om jag minns korrekt?

Postad
PAL-standard upplösning är 720x576...

DVD-rendering finns det väl förinställningar för om jag minns korrekt?

jaha okej men det är precis det jag vill ha och har.

jaså? var då?

Postad

I PPro 2.0 kan du exportera direkt till DVD från timeline. File > Export to DVD.

I både 2.0 och CS3 kan du exportera till MPEG2-fil optimerad för DVD. Bränningen måste dock ske i ex Encore DVD (som ju medföljer Premiere CS3). Se till att timeline-fönstret är markerat, välj File > Export > Adobe Media Encoder. Välja PAL och en preset som "passar" , 4:3 eller 16:9.

/Max

/Max

Postad
I PPro 2.0 kan du exportera direkt till DVD från timeline. File > Export to DVD.