Norbert Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Det är inte ofta jag postar i de här trakterna av forumet, så bara för sakens skull, här är nåt jag råkade slänga ihop igårkväll: http://www.vimeo.com/836827 Det började med att jag lekte med videokameran för att slappna av efter en tenta, och det resulterade i den här videon. Tentaångesten hade nog inte riktigt släppt. Jag gillar att se screenshots så jag ska väl leva som jag lär och lägga upp ett par: http://www.student.hig.se/~ndi07nsl/lantismedia/video/tristess01.jpg http://www.student.hig.se/~ndi07nsl/lantismedia/video/tristess02.jpg Och så var det prylarna: - Canon HV20 - Canon WD-H43 - Sigma UC Zoom 70-210mm F4-5.6 0 Citera
The Circus Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Justa kompositioner och stilrent filmat. Filmen var lite för lång men det var ju som sagt gjort för att slappna av. :) Gillade de stadiga åken och lampan som gungade allt snabbare. Använde du dig av en dolly eller var allting filmat för hand? Annars var den gråa och dystra färgen mycket passande i handlingen, dock ingenting som jag personligen favoriserar. Musiken ökade ångestkänslan! Bra jobbat! /Tony 0 Citera
Norbert Postad 29 mars 2008 Författare Postad 29 mars 2008 Tackar! Kul att "åkningarna" kommenteras. De är gjorda med ett vanligt stativ. Jag bara lutade på stativet väldigt sakta, och i några fall kompletterade jag med en långsam tilt på stativhuvudet. 0 Citera
Martin Öberg Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Det var assnygga åkningar och bra filmat, men själva handlingen höll inte måttet. Man kanske skulle ha fått se mer saker som visade varför han var så...Man fick liksom bara se en man med mycket disk och sen så låg han död i badkaret liksom. 0 Citera
Anhool Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Ja, det saknades explosioner och nakna brudar och hårdrock. Nej, jag gillade det. Fast badkarsscenen tycker jag du borde skrotat. Kändes lite onödigt tydlig. 0 Citera
Martin Öberg Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Ja, det saknades explosioner och nakna brudar och hårdrock. Nej, jag gillade det. Fast badkarsscenen tycker jag du borde skrotat. Kändes lite onödigt tydlig. Ja precis!, nej men det kunde ha varit nånting mer. 0 Citera
Norbert Postad 29 mars 2008 Författare Postad 29 mars 2008 Mycket bra synpunkter! Jag slängde in badkarscenen för att få nåt slags komiskt avslut på ett annars meningslöst montage av bilder. Syftet var att testa filma lite, komponera, använda ljuset, göra "åkningar", o s v. Nästa gång får jag hoppas att jag har ett manus i bakfickan. ;) 0 Citera
Martin Öberg Postad 30 mars 2008 Postad 30 mars 2008 Mycket bra synpunkter! Jag slängde in badkarscenen för att få nåt slags komiskt avslut på ett annars meningslöst montage av bilder. Syftet var att testa filma lite, komponera, använda ljuset, göra "åkningar", o s v. Nästa gång får jag hoppas att jag har ett manus i bakfickan. ;) Syftet till filmen blev lyckat i varje fall:) 0 Citera
Nicke_92 Postad 30 mars 2008 Postad 30 mars 2008 Känslan av oändligt plugg fångat perfekt :) riktigt häftig att se med lite feta högtalare :) flygningarna som sagt great! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.