Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är inte ofta jag postar i de här trakterna av forumet, så bara för sakens skull, här är nåt jag råkade slänga ihop igårkväll:

http://www.vimeo.com/836827

Det började med att jag lekte med videokameran för att slappna av efter en tenta, och det resulterade i den här videon. Tentaångesten hade nog inte riktigt släppt. Jag gillar att se screenshots så jag ska väl leva som jag lär och lägga upp ett par:

http://www.student.hig.se/~ndi07nsl/lantismedia/video/tristess01.jpg

http://www.student.hig.se/~ndi07nsl/lantismedia/video/tristess02.jpg

Och så var det prylarna:

- Canon HV20

- Canon WD-H43

- Sigma UC Zoom 70-210mm F4-5.6

Postad

Justa kompositioner och stilrent filmat. Filmen var lite för lång men det var ju som sagt gjort för att slappna av. :)

Gillade de stadiga åken och lampan som gungade allt snabbare. Använde du dig av en dolly eller var allting filmat för hand?

Annars var den gråa och dystra färgen mycket passande i handlingen, dock ingenting som jag personligen favoriserar.

Musiken ökade ångestkänslan!

Bra jobbat!

/Tony

Postad

Tackar! Kul att "åkningarna" kommenteras. De är gjorda med ett vanligt stativ. Jag bara lutade på stativet väldigt sakta, och i några fall kompletterade jag med en långsam tilt på stativhuvudet.

Postad

Det var assnygga åkningar och bra filmat, men själva handlingen höll inte måttet. Man kanske skulle ha fått se mer saker som visade varför han var så...Man fick liksom bara se en man med mycket disk och sen så låg han död i badkaret liksom.

Postad

Ja, det saknades explosioner och nakna brudar och hårdrock.

Nej, jag gillade det. Fast badkarsscenen tycker jag du borde skrotat. Kändes lite onödigt tydlig.

Postad
Ja, det saknades explosioner och nakna brudar och hårdrock.

Nej, jag gillade det. Fast badkarsscenen tycker jag du borde skrotat. Kändes lite onödigt tydlig.

Ja precis!, nej men det kunde ha varit nånting mer.

Postad

Mycket bra synpunkter! Jag slängde in badkarscenen för att få nåt slags komiskt avslut på ett annars meningslöst montage av bilder. Syftet var att testa filma lite, komponera, använda ljuset, göra "åkningar", o s v. Nästa gång får jag hoppas att jag har ett manus i bakfickan. ;)

Postad
Mycket bra synpunkter! Jag slängde in badkarscenen för att få nåt slags komiskt avslut på ett annars meningslöst montage av bilder. Syftet var att testa filma lite, komponera, använda ljuset, göra "åkningar", o s v. Nästa gång får jag hoppas att jag har ett manus i bakfickan. ;)

Syftet till filmen blev lyckat i varje fall:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...