diilman Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Hej jag hittade en jätte jätte bra explosion på youtube, den ser mkt verklig ut. http://youtube.com/watch?v=24bAqJradMg Vet någon nån tutorial till hur man gör en sån explosion? Och vad heter låten (låten Efter BREAKDOWN kommer fram) //DiiLMaN 0 Citera
mawi Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Hej jag hittade en jätte jätte bra explosion på youtube, den ser mkt verklig ut. http://youtube.com/watch?v=24bAqJradMg Vet någon nån tutorial till hur man gör en sån explosion? Och vad heter låten (låten Efter BREAKDOWN kommer fram) //DiiLMaN Vad va så bra med den, man ser ju inget? Kolla sedan på breakdownen så ser du vilka element han använt. Bara att prova. 0 Citera
Martin Öberg Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Man hinner se för lite...men själva explosionen ser realistisk ut...men som sagt, man hinner se för lite. 0 Citera
diilman Postad 21 mars 2008 Författare Postad 21 mars 2008 aa de e de som e problemet.. annars e den rba 0 Citera
MaSaz9023 Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Det som är bra är att han visar steg för steg vad han har gjort, vilket kan hjälpa andra med ideer och inspiration. Annars var den ju inte så märkvädig. 0 Citera
daarco Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 Den var ju skitbra. Inge eld och tjafs som Hollywood alltid envisas med att lägga till alla explosioner. Ska ta och prova jag också. Vad var det sista han la till? Någon form av filmfilter? 0 Citera
jmalmsten Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 Den var ju skitbra. Inge eld och tjafs som Hollywood alltid envisas med att lägga till alla explosioner. Håller med där delvis... eldexplosioner modell napalmbomber som Hollywood gillar är ju skoj och har sina stunder... men inget skrämmer mer och ger känsla av explosionsstyrka än rena chock-vågor och damm-moln. Ska ta och prova jag också. Vad var det sista han la till? Någon form av filmfilter? Film Magic Pro... tror det är nått från video-copilot's arkiv av effekter om jag inte minns fel... lite kliché dock i looken men videocopilot bör vara med i var AE-människas tutorial-lista... och for the record... ingen plugin slår verkliga smällare;) 0 Citera
Arclight Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 och for the record... ingen plugin slår verkliga smällare;) Word. 0 Citera
andreas ljung Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Ska ta och prova jag också. Vad var det sista han la till? Någon form av filmfilter? Film Magic Pro är en samling presets för AE som ger filmen en annan look. Väldigt snygga grejer:D 0 Citera
Taste FX Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Han kanske inte ville visa mer för att det var svart att få splittret att se verkligt ut! Men hur får man shatter effect att fungera i AE? När jag lägger på shatter effect så får jag bara upp en ruta där man kan mixtra fast sen så får jag inte bilden att splittra! Hur? 0 Citera
MaSaz9023 Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Jag är osäker på vad du menar men normalt är det bara att lägga på effekten på önskat lager. Har du valt att den ska visas som rendered under View? Effekten är förinställd på en viss "Force" styrka annars kan du keyframe Force 1 och 2 de för att välja när den ska startas. Ett annat tips är att om du ska splittre ett lager som är förminskat så flyger ibland bitarna innan för lagrets ramgräns vilket man kan justera via Collapse Transformations button ner vid 3d knappen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.