Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hej jag hittade en jätte jätte bra explosion på youtube, den ser mkt verklig ut.

http://youtube.com/watch?v=24bAqJradMg

Vet någon nån tutorial till hur man gör en sån explosion?

Och vad heter låten (låten Efter BREAKDOWN kommer fram)

//DiiLMaN

Vad va så bra med den, man ser ju inget?

Kolla sedan på breakdownen så ser du vilka element han använt. Bara att prova.

Postad

Den var ju skitbra.

Inge eld och tjafs som Hollywood alltid envisas med att lägga till alla explosioner.

Ska ta och prova jag också. Vad var det sista han la till? Någon form av filmfilter?

Postad
Den var ju skitbra.

Inge eld och tjafs som Hollywood alltid envisas med att lägga till alla explosioner.

Håller med där delvis... eldexplosioner modell napalmbomber som Hollywood gillar är ju skoj och har sina stunder... men inget skrämmer mer och ger känsla av explosionsstyrka än rena chock-vågor och damm-moln.

Ska ta och prova jag också. Vad var det sista han la till? Någon form av filmfilter?

Film Magic Pro... tror det är nått från video-copilot's arkiv av effekter om jag inte minns fel... lite kliché dock i looken men videocopilot bör vara med i var AE-människas tutorial-lista...

och for the record... ingen plugin slår verkliga smällare;)

Postad

Han kanske inte ville visa mer för att det var svart att få splittret att se verkligt ut!

Men hur får man shatter effect att fungera i AE? När jag lägger på shatter effect så får jag bara upp en ruta där man kan mixtra fast sen så får jag inte bilden att splittra! Hur?

Postad

Jag är osäker på vad du menar men normalt är det bara att lägga på effekten på önskat lager. Har du valt att den ska visas som rendered under View? Effekten är förinställd på en viss "Force" styrka annars kan du keyframe Force 1 och 2 de för att välja när den ska startas. Ett annat tips är att om du ska splittre ett lager som är förminskat så flyger ibland bitarna innan för lagrets ramgräns vilket man kan justera via Collapse Transformations button ner vid 3d knappen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...