Joel_1980 Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 http://headshot.streamhousemedia.com/ på riktigt? :) 0 Citera
Martin Öberg Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Jag tror inte man skakar "perfekt" med en kamera när man ser någon bli skjuten... 0 Citera
Nicke_92 Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 känns inte alls riktigt, känns väldigt förplanerat och blodstänket känndes inte verkligt, inte särskilt mycket hjärnsubstans som flög. Skulle dock varit sjukt och äckligt om det varit på riktigt, tycker inte man ska skriva på riktigt med en smiley efter när det om det skulle varit riktigt gäller någons liv, det är orespektfullt. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Det är ju uppenbarligen Joel själv som gjort klippet (det hoppas jag iallafall) och kan ju därför använda så många smileys han vill. :p Jag tyckte det såg bra ut. Bra ljud, förstärker effekter väldigt mycket. Skakningen var dock inte helt klockren, lite för lite vertikalt skak. 0 Citera
Nicke_92 Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Det är ju uppenbarligen Joel själv som gjort klippet (det hoppas jag iallafall) och kan ju därför använda så många smileys han vill. :p Jag tyckte det såg bra ut. Bra ljud, förstärker effekter väldigt mycket. Skakningen var dock inte helt klockren, lite för lite vertikalt skak. Men ändå, om man låtsas att det kan vara riktigt så ska man inte skämta om det! Mer hjärsubstans som sagt. 0 Citera
Joel_1980 Postad 21 mars 2008 Författare Postad 21 mars 2008 Har nu lagt upp en liten "steg-för-steg"-video där jag visar hur jag gick till väga för er som undrar. http://headshot.streamhousemedia.com/howto.html insperation m.m fick jag förståss från allas vår kramer på vcp. tycker inte man ska skriva på riktigt med en smiley efter när det om det skulle varit riktigt gäller någons liv, det är orespektfullt. Ledsen om jag sårade dig med min smiley. pfft Jag tror förövrigt inte det finns något som heter orespektfull.. du kanske menade att jag var respektlös eller visade brist på aktning? 0 Citera
Joel_1980 Postad 24 mars 2008 Författare Postad 24 mars 2008 Jag tror inte man skakar "perfekt" med en kamera när man ser någon bli skjuten... vad menar du med "skakar perfekt"? 0 Citera
metroo Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 Riktigt snyggt, säger jag. Jag gillade hur kameran skakade! 0 Citera
Nicke_92 Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 vad menar du med "skakar perfekt"? tror han menar att kameran skakar efter ett visst mönster och objektet är i bild under stor del av skakningen och inte liksom riktas ner i golvet när den som filmar drabbas av panik och slutar filma. Jag tycker dock skakningarna är snygga, för "realistiska" skakningar skulle inte se bra ut. 0 Citera
vilcans Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 Snyggt. Samtidigt tycker jag det börjar kännas mer och mer osmakligt med självmordsfilmer. Finns det inget annat man kan fejka? 0 Citera
JRvideo Postad 27 mars 2008 Postad 27 mars 2008 Snyggt och intressant! Realistiskt och verklighetstroget. 0 Citera
GodeDoktorn Postad 28 mars 2008 Postad 28 mars 2008 Skakningarna kändes inte verkliga, nej. Ej heller fokusen. Ljudet däremot lät väldigt verkligt, själva settingen på platsen och blodstänkeffekten var också sjukt snyggt. Tror dock att du borde ha sänkt färgen på blodet, det kändes lite för mycket som att det var "meningen" att det skulle se ut som blod - dvs man förstod att det var fejk. Men fan, snyggt och välgjort för en amatör. Bland de snyggare blodstänk jag har sett på ett tag. EDIT: Jag tar tillbaka det om skakningarna och fokusen. ;) 0 Citera
Martin Öberg Postad 28 mars 2008 Postad 28 mars 2008 Det var skitsnyggt, men just kamerarörelserna är jättesnabba och just på motivet som blev skjutet. Tänk dig han/hon som höll i den kameran! Men förövrigt så var det jättebra:) 0 Citera
Joel_1980 Postad 31 mars 2008 Författare Postad 31 mars 2008 Jag försökte få det att se ut som om det var filmat med en liten kompakt digital stillbildskamera.. därav den dåliga kvalitén, autofocusen och de skagiga och snabba kamerarörelserna. kanske inte blev helt perfekt eftersom jag bara hade en statisk kamera på ett stativ att jobba med :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.