Jump to content

Recommended Posts

Posted

känns inte alls riktigt, känns väldigt förplanerat och blodstänket känndes inte verkligt, inte särskilt mycket hjärnsubstans som flög. Skulle dock varit sjukt och äckligt om det varit på riktigt, tycker inte man ska skriva på riktigt med en smiley efter när det om det skulle varit riktigt gäller någons liv, det är orespektfullt.

Posted

Det är ju uppenbarligen Joel själv som gjort klippet (det hoppas jag iallafall) och kan ju därför använda så många smileys han vill. :p

Jag tyckte det såg bra ut. Bra ljud, förstärker effekter väldigt mycket. Skakningen var dock inte helt klockren, lite för lite vertikalt skak.

Posted
Det är ju uppenbarligen Joel själv som gjort klippet (det hoppas jag iallafall) och kan ju därför använda så många smileys han vill. :p

Jag tyckte det såg bra ut. Bra ljud, förstärker effekter väldigt mycket. Skakningen var dock inte helt klockren, lite för lite vertikalt skak.

Men ändå, om man låtsas att det kan vara riktigt så ska man inte skämta om det! Mer hjärsubstans som sagt.

Posted

Har nu lagt upp en liten "steg-för-steg"-video där jag visar hur jag gick till väga för er som undrar.

http://headshot.streamhousemedia.com/howto.html

insperation m.m fick jag förståss från allas vår kramer på vcp.

tycker inte man ska skriva på riktigt med en smiley efter när det om det skulle varit riktigt gäller någons liv, det är orespektfullt.

Ledsen om jag sårade dig med min smiley. pfft

Jag tror förövrigt inte det finns något som heter orespektfull.. du kanske menade att jag var respektlös eller visade brist på aktning?

Posted
vad menar du med "skakar perfekt"?

tror han menar att kameran skakar efter ett visst mönster och objektet är i bild under stor del av skakningen och inte liksom riktas ner i golvet när den som filmar drabbas av panik och slutar filma. Jag tycker dock skakningarna är snygga, för "realistiska" skakningar skulle inte se bra ut.

Posted

Skakningarna kändes inte verkliga, nej. Ej heller fokusen. Ljudet däremot lät väldigt verkligt, själva settingen på platsen och blodstänkeffekten var också sjukt snyggt. Tror dock att du borde ha sänkt färgen på blodet, det kändes lite för mycket som att det var "meningen" att det skulle se ut som blod - dvs man förstod att det var fejk.

Men fan, snyggt och välgjort för en amatör. Bland de snyggare blodstänk jag har sett på ett tag.

EDIT: Jag tar tillbaka det om skakningarna och fokusen. ;)

Posted

Jag försökte få det att se ut som om det var filmat med en liten kompakt digital stillbildskamera.. därav den dåliga kvalitén, autofocusen och de skagiga och snabba kamerarörelserna. kanske inte blev helt perfekt eftersom jag bara hade en statisk kamera på ett stativ att jobba med :)