zanoonga Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Aj aj, jag bommar mitt första inlägg genom att missa den enda regeln... Nåja, så går det när man ivrar till det. Jag lägger istället upp en av filmerna direkt, tunna väggar. http://www.lavette-film.se/tunna_vaggar.htm Hoppas ni gillar den. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Riktigt bra och spännande film. Satt klistrad från början till slut. Helt klart professionell och framförallt bra ljussättning och bra skådis på huvudrollen. Vad är det för kamera? Är det film eller video med 35-adapter? Förtydligade rubriken från "Försöker igen". 0 Citera
zanoonga Postad 14 mars 2008 Författare Postad 14 mars 2008 Tack för den varma kritiken! Det sporrar :D Jag filmade med en Sony Z1 och en Letus 35mm adapter. Väldigt jobbig adapter som det lätt kom in damm i vilket man kan se på en del scener. Kör numera med en Brevis35. /Sebastian 0 Citera
Rabies Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Shit, helt överfet ju, lite mycket oskärpa på många bilder och ibland bitvis lite seg men annars va den great, bra stämning med, ljussättningen top. Jag gillar vidvinkelbilderna med som fan. Bra jobbat. Kollade precis på eran andra film och den va tamejfan ännu bättre, kan va en av dom bästa filmer jag sett nånsin asså, helt i min smak. 0 Citera
vilcans Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Jag tyckte den var bra, men jag är inte säker på att jag fattade handlingen riktigt. Jag hörde inte vad som sas på flera ställen, det kanske beror på det. Eller för att jag satt och väntade på en vändning framåt slutet, något som inte riktigt kom. Fotot var bra, men ni överanvände mini-35:an tycker jag. Man måste inte ha ultrakort skärpedjup hela tiden, särskilt när saker hamnar ur fokus på ett inte helt snyggt sätt. Man kan ha det som ett medvetet manér, men här känns det lite som att ni bara vill visa att ni verkligen har en mini-35:a. 0 Citera
zanoonga Postad 14 mars 2008 Författare Postad 14 mars 2008 Jag tyckte den var bra, men jag är inte säker på att jag fattade handlingen riktigt. Jag hörde inte vad som sas på flera ställen, det kanske beror på det. Eller för att jag satt och väntade på en vändning framåt slutet, något som inte riktigt kom. Fotot var bra, men ni överanvände mini-35:an tycker jag. Man måste inte ha ultrakort skärpedjup hela tiden, särskilt när saker hamnar ur fokus på ett inte helt snyggt sätt. Man kan ha det som ett medvetet manér, men här känns det lite som att ni bara vill visa att ni verkligen har en mini-35:a. Det är sant. Det var första gången jag filmade med en "35:a", lätt att hänföras av möjligheterna. Kan hålla med om att en del älsklingar blev kvar, odödade ;) /Sebbe 0 Citera
vilcans Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 En sak till jag glömde nämna: Man ser en redhead (eller annan strålkastare) i bild när ni panorerar upp mot taket och som reflektion i fönstret några sekunder senare. För övrigt reagerade jag lite på att ni kör mycket med strålkastare in i kameran. Jag säger inte att det är dåligt, men ni kanske använder det lite för mycket. Men jag vet inte, jag var inte så koncentrerad när jag såg filmen tyvärr (blir så med en 1-åring runt benen). 0 Citera
StenR Postad 15 mars 2008 Postad 15 mars 2008 Tyckte filmen var skitbra, har sett den på någon festival, var det i Stockholm? Har inga problem med ljudet eller storyn, ljudarbetet var superbt och storyn tycker jag framgår bra, den var inte speciellt beroende av detaljer i dialogen heller. Visst, man ser smutsen på adaptern vid någon scen (been there, done that...) och det är mycket med kort skärpedjup men det stör inte mig just i den här filmen, funkar bra när huvudpersonen är så central. 0 Citera
gorse Postad 15 mars 2008 Postad 15 mars 2008 Jag har egentligen inget att säga. Jag kan inte göra bättre. Om man klipper ihop filmen lite lite tightare skulle jag inte ifrågasätta filmen om den skulle gå på teve. Spontant känns det som filmen har lyft högre än amatörnivå, men platsar inte riktigt för att recenseras i "på teve i går" i lokaltidningen. Som tidigare inläggs skrivare redan sagt, det är lite upprepning av de smarta tricken för att de skall vara smarta. Om man kollar på filmen igen och har lite dåligt tålamod och klickar sig framåt så är filmen faktiskt ännu lite bättre. 0 Citera
Octavianus Postad 15 mars 2008 Postad 15 mars 2008 Denna va bra, denna gillade jag. Lite seg på vissa ställen, men helt klart asbra. Denna kändes mer genomtänkt än din förra, tycker den va riktigt bra, inget egentligen att klara över. Snyggt. 0 Citera
_nemo_ Postad 16 mars 2008 Postad 16 mars 2008 Den här gillade jag på samma sätt som jag gillade Vitriol, alltså snyggt, spännande och framförallt högt produktionsvärde. Men håller med Vilcans ang storyn. 0 Citera
Nicke_92 Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Skitsnyggt! skitskönt med alla närbilder. Handlingen får mig att tänka dels på serietecknaren som blir mördad i Nightmare on Elmstreet (tror det är nr 5?) och dels på dia psalma låten mördarvals. texten hittar du här om du vill läsa den så du förstår vad jag menar-->http://artists.letssingit.com/dia-psalma-lyrics-mordarvals-3pj6c74 0 Citera
Danell Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 Såg filmen på premiären av 3x3 filmerna förra året. Tycker den är lika bra nu som då. Har blivit lite som ett praktexempel vad lokala amatörfilmare kan göra. Talar ofta om den. Mycket bra jobbat! Är också väldigt coolt att du gör så mycket själv. Vad sysslar du med idag? Arbetar du med film? 0 Citera
zanoonga Postad 1 april 2008 Författare Postad 1 april 2008 Såg filmen på premiären av 3x3 filmerna förra året. Tycker den är lika bra nu som då. Har blivit lite som ett praktexempel vad lokala amatörfilmare kan göra. Talar ofta om den. Mycket bra jobbat! Är också väldigt coolt att du gör så mycket själv. Vad sysslar du med idag? Arbetar du med film? Hej, tack för alla positiva ord! Kul att du talar om den! Ja, hehe, jag blir lätt kontrollfreak, har svårt att lämna ifrån mig kameran. Just nu arbetar jag som filmskapare på reklambyrån Leon i Norrköping. Jag har fyra solida + 1 lite luddigare idéer som jag vill realisera. Får sån panik när jag inte gör nåt. Måste ta mig i kragen och starta igång nästa projekt snart känner jag. 0 Citera
Danell Postad 1 april 2008 Postad 1 april 2008 Hör av dig till Crazy Pictures om du vill ha lite hjälp med crew eller liknande. maila mig på info@crazypictures.se 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.