Jump to content

Bamse och Ben - Amerikaniserad Trailer

Opus

Recommended Posts

Klippte ihop en trailer efter vad jag hade matat in i datorn. Den är väldigt amerikaniserad på ett självdistanserat sätt. Vet inte varför jag gör detta egentligen, väntar bara på att alla ska säga "vad var det vi sa?" - "Den ser verkligen kass ut." som många sagt och tyckt kring manuset... nåväl jag vet iaf en som tror på den, men det är inte jag...

http://it-gymnasiet.info/~andreas.ohman/trailer.wmv

Varför göra en film man inte själv tror på? Nåväl man lär väl sig av sina mistag. Jag har bara läst lite av manuset så jag vet inte riktigt vad hela filmen handlar om, men det intryck jag får av trailern är att typ titeln "The ambiguously Gay duo" skulle kunna passa bra på den här filmen. Inte för att det är en katastrof men är det verkligen det du siktar på?

Ankattakk, jag trodde på filmen tills jag blev överkastad med skit och insåg att den kanske inte blir lika bra som min vision, jag vet att den kommer bli okay, men förmodligen inte kommer uppfylla min egna vision. Deras vänskap är utgångspunkten och att de verkar lite feminint/homosexuellt lagda gör ingenting, det är meningen för att försöka få mer humor och djup i karaktärerna, men det behöver absolut inte vara så, de är helt enkelt bara riktigt bra vänner som är 19 men som i sina huvuden är 10.

lilla_farbrorn, tack :). Jo den har många inslag från olika saker och Sagan om Ringen är helt klart en del av det.

Fy fan vad bra säger jag bara =) Är inte i närheten av vad jag fick för intryck av manuset dock, då jag föreställde mig filmen som någon tattig tioårings produktion (ursäkta) med skakig kamera och dåliga skådisar. Men jävlar anamma, den där norrländska dialekten som Bamse har fångar verkligen en totalt. Skitbra, ska definitivt se filmen när den blir klar.

Musiken var ju inte lite hämtad från Sagan om Ringen, men det förhöjer bara upplevelsen. Bra initiativ.

//Jakob

Oj värmande ord, tack så mycket. Jo jag har lånat lite musik på mitt eget ansvar tills min kompositör har kommit hem från Korea och börjat skriva på den :).

Ufoxsm, tack tack. Njae det finns mycket kvar att se, kan inte direkt säga att jag spoilar så mycket i filmen.

Wallin, Tack tack :), bra att jag ändrat dina intryck sedan manuset iaf...

Jag måste säga att det ser mkt proffsigt ut Opus, scenografin och kläderna är väldigt passande. Och jag tycker att homoerotiken som var extremt påfallande i manuset har tonats ner till en lagom nivå här. Inget om om homoerotik, men man får ju liksom låta bli att ta det to the limit så att säga.

Annars är jag mycket imponerad, det ser skitbra ut såhär långt. Men å andra sidan så förväntade jag mig att du kunde göra något bra, dock så väntar jag med superlativen tills jag ser hela filmen, skall bli intressant att se hur slutscenerna (bla annat det med sången) blir.

I alla fall, mycket bra.

Men Opus, det känns som att du måste lära dig ta kritik lite bättre, du lade upp ditt manus och folk kom med åsikter som (nästan uteslutande) var seriösa och som bara var till för att förbättra slutprodukten. Det fick ju dig t.ex att tänka till och göra ändringar i manuset.

Bara för att folk inte hyllar det du gör innebär det inte att dom kastar skit på dig, uppenbarligen hade du ju inte själv så höga tankar om manuset så något fel måste det ju varit.

Men som sagt, detta bådar gott.

Det var mest fredzillas omdöme som jag menade på av den senaste versionen av manuset, den slutgiltiga. Ursäkta om det lät som att det var er jag menade, det var det inte för den kritiken var bra. Även om det var lite väl svårt att se något positivt i dem så var det befogade.

Det sporrar mig endast att visa de jävlarna ändå :)... tack iaf.. :) jag vet ännu inte själv om slutresultatet når upp till vad trailern utlovar, det ska bli spännande :)

• 3 months later...