Eiik Postad 14 december 2004 Postad 14 december 2004 [citat=_nemo_][citat=Eiik]Har tittat lite lätt på vad folk har skrivit och de har tagit ett ord och lagt till ett till som är eget. T ex föra va sommer och han la till Mid, som blir midsommer. Han som började med tråden, Cruzito skrev: [citat=Cruzito] Jag skriver en filmtitel(i det andra fallet var det artist - låtnamn), sen ska nästa person skriva en annan film men med ett ord från den tidigare filmen. T.ex om jag skriver: "Seven", så kan nån annan skriva "De 7 Samurajerna", osv...[/citat] Du skriver att jag inte fattar men jag gör de, men du fattar inte va jag menar tänk efter lite nemo, tänk!. Man kan inte ta ett ord och läga in det i nästa ord T ex "In Too Deep" och ta Too och göra de till Tootsie eller ta A: et i "A Beautiful Mind" och sätta in det i "Sunday Too Far Away" Men som du menar nemo, så kan jag ta "I am sam" och göra det till "Insomnia"... Nu kanske du ser hur dumt de låter... Alexanderthegr8: [citat=Alexanderthegr8] "d här är en slags ordlek, så tänk på alfapet där man får lägga till nya bokstäver men inte ta bort"[/citat] Vi ska ta ett ord och ta med det i en annan titel inte göra vad man vill med det, så ja, detta är en ordlek men inte som alfapet!!!!! Tänk på det lille Alex. Om ni nu "skiter i..." som nemo säger så va inte mä då... det är bara ni som inte fattar så sluta att förstöra tråden med era egna regler. Det verkar som alla utan ni har kommit på principen med leken... jag säger: Killer Klowns From Outer Space (den låg nr 1 på bio i UK)[/citat] hahaha :)...fan va allvarligt ni tar det här....ja tycker fortfarande att jag har rätt....och ja tycker att man KAN tex ta I am sam o göra de till insomnia...eftersom de inte är sååå ofta man kan göra så, du ändrar ju t.ex killers till killer, det tycker jag är mer fel, om man kan ta bort bokstäver så kan man ju göra t.ex Anaconda till A beutiful mind rent teoretiskt alltså :). Då har man ju inte med hela ordet från förra titeln, det har ju jag. Hursomhelst, ska vi köra på elle? Och man får inte böja ord, och man får inte lägga in dom i nya ord. Och då tycker jag också att man inte får använda A, The, Of och så vidare, som fredik blom sa., elle va tycker ni? Killer Klowns from Outer Space låg för övrigt bara 2:a och inte på biotoppen, utan på VIDEOtoppen för uthyrda filmer i UK. Så står de iaf på mitt fodral jag har till den. Så 2:a på videotoppen i UK, men den är grymt skön hursomhelst. "Tueur à gages" aka "Killer"[/citat] nemo du har fel igen!.... jag ändrade inte killers till killer... filmen som va innan va killer och min titel börjar med killer....(de va dåligt försök nemo, mycket dåligt försök). Contract Killer 0 Citera
_nemo_ Postad 14 december 2004 Postad 14 december 2004 [citat=Eiik][citat=_nemo_][citat=Eiik]Har tittat lite lätt på vad folk har skrivit och de har tagit ett ord och lagt till ett till som är eget. T ex föra va sommer och han la till Mid, som blir midsommer. Han som började med tråden, Cruzito skrev: [citat=Cruzito] Jag skriver en filmtitel(i det andra fallet var det artist - låtnamn), sen ska nästa person skriva en annan film men med ett ord från den tidigare filmen. T.ex om jag skriver: "Seven", så kan nån annan skriva "De 7 Samurajerna", osv...[/citat] Du skriver att jag inte fattar men jag gör de, men du fattar inte va jag menar tänk efter lite nemo, tänk!. Man kan inte ta ett ord och läga in det i nästa ord T ex "In Too Deep" och ta Too och göra de till Tootsie eller ta A: et i "A Beautiful Mind" och sätta in det i "Sunday Too Far Away" Men som du menar nemo, så kan jag ta "I am sam" och göra det till "Insomnia"... Nu kanske du ser hur dumt de låter... Alexanderthegr8: [citat=Alexanderthegr8] "d här är en slags ordlek, så tänk på alfapet där man får lägga till nya bokstäver men inte ta bort"[/citat] Vi ska ta ett ord och ta med det i en annan titel inte göra vad man vill med det, så ja, detta är en ordlek men inte som alfapet!!!!! Tänk på det lille Alex. Om ni nu "skiter i..." som nemo säger så va inte mä då... det är bara ni som inte fattar så sluta att förstöra tråden med era egna regler. Det verkar som alla utan ni har kommit på principen med leken... jag säger: Killer Klowns From Outer Space (den låg nr 1 på bio i UK)[/citat] hahaha :)...fan va allvarligt ni tar det här....ja tycker fortfarande att jag har rätt....och ja tycker att man KAN tex ta I am sam o göra de till insomnia...eftersom de inte är sååå ofta man kan göra så, du ändrar ju t.ex killers till killer, det tycker jag är mer fel, om man kan ta bort bokstäver så kan man ju göra t.ex Anaconda till A beutiful mind rent teoretiskt alltså :). Då har man ju inte med hela ordet från förra titeln, det har ju jag. Hursomhelst, ska vi köra på elle? Och man får inte böja ord, och man får inte lägga in dom i nya ord. Och då tycker jag också att man inte får använda A, The, Of och så vidare, som fredik blom sa., elle va tycker ni? Killer Klowns from Outer Space låg för övrigt bara 2:a och inte på biotoppen, utan på VIDEOtoppen för uthyrda filmer i UK. Så står de iaf på mitt fodral jag har till den. Så 2:a på videotoppen i UK, men den är grymt skön hursomhelst. "Tueur à gages" aka "Killer"[/citat] nemo du har fel igen!.... jag ändrade inte killers till killer... filmen som va innan va killer och min titel börjar med killer....(de va dåligt försök nemo, mycket dåligt försök). Contract Killer[/citat] Hehehehe, jag menade de där med avatars och du skrev avatar, du tog bort ett S; allt börjar bli sååå förvirrande nu.....men skit i de nu, men du hade fel med killer klowns placering på topplistan :) Murder by contract 0 Citera
Eiik Postad 14 december 2004 Postad 14 december 2004 jaja.... det har du rätt i (va flera år sedan jag såg den) hittade filmen för ca 3-4 min sedan. tittar på den nu...hehe 100 Ways To Murder Your Wife 0 Citera
Eraserhead Postad 15 december 2004 Postad 15 december 2004 Santa Claus Conquers the Martians 0 Citera
Santafantasma Postad 15 december 2004 Postad 15 december 2004 jag kom inte på nått på GO men jag tänkte iaf skriva ett filmnamn..lynscha mig inte för det..=) Night of the day of the dawn of the son of the bride of the return of the revenge of the terror of the attack of the evil, mutant, alien, fleash-eating, hellbound, zombified living dead part 2: in shocking 2-D nu finns det ju lite mer att välja mellan...hehehe 0 Citera
_nemo_ Postad 15 december 2004 Postad 15 december 2004 Rolig titel, vet någon här hur man kan få tag på den filmen, såg den på import vhs från Polen för typ 10 år sen, måste bara se den igen, det måste vara en av de coolaste och ack så värdefulla filmer någonsin..hursomhelst de måste va en titel med GO :) 0 Citera
Eiik Postad 15 december 2004 Postad 15 december 2004 om man skulle göra som nemo(ta inte illa vid dej) så skulle man kunna säga: Absence of the Good men nu ska vi ju inte göra så, så min film blir: "As Tears Go By" 0 Citera
_nemo_ Postad 15 december 2004 Postad 15 december 2004 [citat=Eiik]om man skulle göra som nemo(ta inte illa vid dej) så skulle man kunna säga: Absence of the Good men nu ska vi ju inte göra så, så min film blir: "As Tears Go By"[/citat] Ännu en gång säger jag att jag tycker att det är korrekt, alltså din första du skrev nu skulle vart ok i mina ögon :) Eftersom GO finns med i good. tears of Kali 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.