Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=Eiik]filmen som ni ska köra på är:

The Truth About Cats & Dogs

ha en trevlig lek[/citat]

Filmen som ni ska köra på är:

"avatars offline"

ha en trevlig lek

Postad

gangs of new york

Scent of a woman skrev jag, egentligen finns ju inte ordet of i offline.

Så tänkte jag. I sådana fall så är vi ju på Gangs of New York.

Postad

[citat=Pontus]gangs of new york

Scent of a woman skrev jag, egentligen finns ju inte ordet of i offline.

Så tänkte jag. I sådana fall så är vi ju på Gangs of New York.[/citat]

men för tusan hakars........ser ni inte att ordet OF finns i OFFLINE?????

OFfline of.....fline...ja har använr ett helt ord från en titel...o lagt in den i en ny....de va så reglerna va från början...elle???

Postad

Ska det vara rätt så ska man skita i "Avatars offline" och då är den sista "The bicycle thief"

En liten tillbaka blick:

Alexanderthegr8: Gangs of new york

Pontus: Scent of a woman

tomasz1985: Pretty woman

Hagwall: Cat-woman

Eiik: The Truth About Cats & Dogs

tomasz1985: The bicycle thief

Of i offline är ju inget ord. Skulle man kunna plocka ut bokstäver skulle man ju i stort sätt kunna plocka ut B ut "Batman" och skriva "Billy Eliot". Alla säger att _nemo_ fuskar utan _nemo_? =)

Postad

[citat=tomasz1985]Ska det vara rätt så ska man skita i "Avatars offline" och då är den sista "The bicycle thief"

En liten tillbaka blick:

Alexanderthegr8: Gangs of new york

Pontus: Scent of a woman

tomasz1985: Pretty woman

Hagwall: Cat-woman

Eiik: The Truth About Cats & Dogs

tomasz1985: The bicycle thief

Of i offline är ju inget ord. Skulle man kunna plocka ut bokstäver skulle man ju i stort sätt kunna plocka ut B ut "Batman" och skriva "Billy Eliot". Alla säger att _nemo_ fuskar utan _nemo_? =)[/citat]

men jag har ju inte plockat ut of ur offline.......snälla finns de inga människor som kan tänka här??....snälla innan ni skriver nästa inlägg....tänk lite först.....kan ni snälla förstå vad ja menar????jag tog OF ur gangs OF new york......jag tog INTE ut OF ur OFFLINE.....man måste använda ett av orden i föregående titel...sen lägga in de i en ny titel....jag tog OF o la in det i offline....nu ska nästa ta offline ELLER avatars och lägga in något av dom orden i ett nytt. och det har ingen gjort ännu.

Postad

[citat=tomasz1985]Oj läste fel men man kan ju ändå inte ta ett ord och göra det till ett nytt ord.[/citat]

nej men man kan ta ett ord....o lägga in det i en ny titel....och om ordet blir en del av ett nytt ord spelar de väl ingen roll???.....flera har ju gjort så tidigare under spelets gång.

Postad

nemo ge dej, ta nu från och med ett ord från föra och sätt in det i en annan titel i en film som. Ta inte ett ord och gör det till något annat, skulle funka om ordet du använder kan delas som OFF LINE.... men nu tar du OF till FLINE... en fråga finns det ett ord som heter så Fline... kan du förklara det ordet då!?!?!...

om nu vi ska fixa detta så tar vi din OFfline till: America Off Line - The Man Who Discovered America - Rain Man - The Scent of Rain, och som blir till sist scent of a woman...osv.

nu är allt fixar lille nemo.... hoppas detta är sista gången för det är tråkigt att behöva fixa till allt och lägga kraft på detta. Men nu kan du inte komma med något..... jag använder ju ditt ord... :) :)

men det sista va:

"The bicycle thief" som tomasz1985 skrev.

Postad

Men för helvete nemo...

du måste ju använda ett ord ur föregående titel. Om du gör om "of" till "offline" så är det ju inte samma ord längre, eller hur?

Postad

hahahahaha....ärligt talat så skiter jag i...jag trodde man kunde göra sådär...har gjort de förr och då har ingen sagt något....fish har blivit fisher tex.....och nu helt plötsligt fick ni cp ryck flera stycken..shiiiit...lek hur ni vill. det är inte så att ni vinner ett pris elle nåt. :)

PS. Jag tycke fortfarande ni har fel....tänk lite på det bara, så fattar ni nog.

För sista gången nu då, man ska ta ett ord från föregående titel, och lägga in det ordet någonstans i en ny titel. Jag tog OF från gangs OF new york. Och sedan la jag in ordet OF och la in det i avatars offline, jag säger inte att fLINE betyder något, bara att ordet OF finns med där. Fattar ni nu då? DS

Postad

jag har aldrig gillat att man böjer orden heller men jag orkar inte gnälla hela tiden. men den här gången, nemo ponken så gjorde du ett helt nytt ord. du dissar hela leken när du håller på så

Postad

[citat=Karras]jag har aldrig gillat att man böjer orden heller men jag orkar inte gnälla hela tiden. men den här gången, nemo ponken så gjorde du ett helt nytt ord. du dissar hela leken när du håller på så[/citat]

fast jag använde ett ur det förra, Karras jag vet varför du är emot mig, det va bara för att jag dödade fader merrin, elle hur??

Postad

hehehe...om ni inte vill att man ska kunna göra så som nemo gjort så får vi väl ändra i några regler elle nåt. Just nu tycker jag att han har rätt iaf. Jag kan inte se att han brytit mot några regler? den här leken börjar bli rolig :)

Postad

[citat=_nemo_]Fattar ni nu då?[/citat]

Det var nog ingen som inte fattade hur du menade, men de flesta verkar ju vara överrens om att det var ett dåligt sätt att göra det på. Dessutom så har det sedan tidigare i tråden funnits önskemål om att inte fortsätta på ord som "of, "the", "to", "a" och liknande.

Nåja, jag fortsätter glatt med

"To catch a thief"

/Rico

Postad

precis nemo..... jag glömmer aldrig den dagen, och för att du orsakade att jag fick sitta i en cell och fula mej i hela exorcisten 3, den filmen kunde ju blivit bra om jag bara hade fått springa runt lite mer.

Postad

d va jag som skrev gangs of new york o då skrev nemo avatars offline...så enligt mig så har han gjort rätt eftersom d här är en slags ordlek, så tänk på alfapet där man får lägga till nya bokstäver men inte ta bort så enligt mig så är nemos sätt mer korrekt än de som böjer orden.

Postad

Har tittat lite lätt på vad folk har skrivit och de har tagit ett ord och lagt till ett till som är eget. T ex föra va sommer och han la till Mid, som blir midsommer. Han som började med tråden, Cruzito skrev:

[citat=Cruzito]

Jag skriver en filmtitel(i det andra fallet var det artist - låtnamn),

sen ska nästa person skriva en annan film men med ett ord från den tidigare filmen. T.ex om jag skriver: "Seven", så kan nån annan skriva "De 7 Samurajerna", osv...[/citat]

Du skriver att jag inte fattar men jag gör de, men du fattar inte va jag menar tänk efter lite nemo, tänk!.

Man kan inte ta ett ord och läga in det i nästa ord T ex "In Too Deep" och ta Too och göra de till Tootsie eller ta A: et i "A Beautiful Mind" och sätta in det i "Sunday Too Far Away"

Men som du menar nemo, så kan jag ta "I am sam" och göra det till "Insomnia"...

Nu kanske du ser hur dumt de låter...

Alexanderthegr8:

[citat=Alexanderthegr8]

"d här är en slags ordlek, så tänk på alfapet där man får lägga till nya bokstäver men inte ta bort"[/citat]

Vi ska ta ett ord och ta med det i en annan titel inte göra vad man vill med det, så ja, detta är en ordlek men inte som alfapet!!!!! Tänk på det lille Alex.

Om ni nu "skiter i..." som nemo säger så va inte mä då... det är bara ni som inte fattar så sluta att förstöra tråden med era egna regler. Det verkar som alla utan ni har kommit på principen med leken...

jag säger: Killer Klowns From Outer Space (den låg nr 1 på bio i UK)

Postad

[citat=Eiik]Har tittat lite lätt på vad folk har skrivit och de har tagit ett ord och lagt till ett till som är eget. T ex föra va sommer och han la till Mid, som blir midsommer. Han som började med tråden, Cruzito skrev:

[citat=Cruzito]

Jag skriver en filmtitel(i det andra fallet var det artist - låtnamn),

sen ska nästa person skriva en annan film men med ett ord från den tidigare filmen. T.ex om jag skriver: "Seven", så kan nån annan skriva "De 7 Samurajerna", osv...[/citat]

Du skriver att jag inte fattar men jag gör de, men du fattar inte va jag menar tänk efter lite nemo, tänk!.

Man kan inte ta ett ord och läga in det i nästa ord T ex "In Too Deep" och ta Too och göra de till Tootsie eller ta A: et i "A Beautiful Mind" och sätta in det i "Sunday Too Far Away"

Men som du menar nemo, så kan jag ta "I am sam" och göra det till "Insomnia"...

Nu kanske du ser hur dumt de låter...

Alexanderthegr8:

[citat=Alexanderthegr8]

"d här är en slags ordlek, så tänk på alfapet där man får lägga till nya bokstäver men inte ta bort"[/citat]

Vi ska ta ett ord och ta med det i en annan titel inte göra vad man vill med det, så ja, detta är en ordlek men inte som alfapet!!!!! Tänk på det lille Alex.

Om ni nu "skiter i..." som nemo säger så va inte mä då... det är bara ni som inte fattar så sluta att förstöra tråden med era egna regler. Det verkar som alla utan ni har kommit på principen med leken...

jag säger: Killer Klowns From Outer Space (den låg nr 1 på bio i UK)[/citat]

hahaha :)...fan va allvarligt ni tar det här....ja tycker fortfarande att jag har rätt....och ja tycker att man KAN tex ta I am sam o göra de till insomnia...eftersom de inte är sååå ofta man kan göra så, du ändrar ju t.ex killers till killer, det tycker jag är mer fel, om man kan ta bort bokstäver så kan man ju göra t.ex Anaconda till A beutiful mind rent teoretiskt alltså :). Då har man ju inte med hela ordet från förra titeln, det har ju jag.

Hursomhelst, ska vi köra på elle? Och man får inte böja ord, och man får inte lägga in dom i nya ord. Och då tycker jag också att man inte får använda A, The, Of och så vidare, som fredik blom sa., elle va tycker ni?

Killer Klowns from Outer Space låg för övrigt bara 2:a och inte på biotoppen, utan på VIDEOtoppen för uthyrda filmer i UK. Så står de iaf på mitt fodral jag har till den. Så 2:a på videotoppen i UK, men den är grymt skön hursomhelst.

"Tueur à gages" aka "Killer"

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...