Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen dålig kamera men om du vill redigera så är det nästan ett måste att du spelar in mode 1440 CBR som är HDV-kompatibel är därför funkar med andra redigeringsprogram än de som följer med kameran. Kameran har en storebror HD7 med flera manuella kontroller. Du kan för övrigt få kameran en tusenlapp billigare på Webhallen jämfört med Expert. Titta också på andra kameror i samma prisklass, t ex HDV-kamerorna Canon HV-20/30 och Sony HDR-HC7/9.

Postad

Okej

Nu hänger jag inte riktigt med.

Jag har Adobe premiere pro 2.0.

Med ovan nämda JVC kan jag alltså inte jobba direkt i adobe? utan måste föra ut filerna från kamerans egna program och sedan in i Adobe? Är det rätt uppfattat?

Postad
Okej

Nu hänger jag inte riktigt med.

Jag har Adobe premiere pro 2.0.

Med ovan nämda JVC kan jag alltså inte jobba direkt i adobe? utan måste föra ut filerna från kamerans egna program och sedan in i Adobe? Är det rätt uppfattat?

Om du spelar in i den HDV-kompatibla moden så ska du enligt vad jag läst kunna ta in den direkt i Adobes program.

Postad

Du ska ha en kamera med band, hårddisks-material är en pina i röven att arbeta med jämfört med band. Köp en HV20, HV30 är bara dyrare för ett stänk med lite ny färg och inga märkbara förändringar.

Postad

hmm, kanske inga super stora förändringar med det är ändå fler än färgen som är ändrad....

The Canon HV30 (Review, Specs, Recent News, ) ($999 MSRP) is the replacement model for the much celebrated HV20 (Review, Specs, Recent News, $903), winner of our 2007 Camcorder of the Year award, along with three other awards. Canon has decided not to mess with a winning formula too much. The small list of upgrades includes a 30fps frame mode (in addition to 24p and 60i), an better zoom toggle, an improved LCD, and a black paint job. Canon also realize that tape-based (HDV) high definition camcorders are on their last legs. HDD and solid state memory are taking precedence, and it wouldn’t be surprising if this is the last time their consumer HDV line receives any significant upgrades. The real question is this: should you hunt for a cheap HV20, or for the slightly improved HV30, or ditch tape altogether and move onto non-linear media?

http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV30-Camcorder-Review-34401.htm?indexToolsVariables=com.pricerunner.web.service.analytics.impl.IndexToolsVariablesBase%401b5583&adsContext=MojoAdsContext+%7B01%2C+Mo%2C+hs0003156%7D

Postad

Okej, den verkar ju klart bra, det lilla jag begriper när jag läser.

Och om jag som inte är så bra på detta fattat rätt så är det DV band till den?

Och den skjuter i full HD?

Behöver man inte en "patch" eller nåt för att köra HD i PPro? Kanske har jag den redan...det står HD nåt när jag väljer de olika proj stilarna.

Kaj man köpa den där i någon butik någon stans?

Postad
Hej Alla

Hittad denna länken oxå. Lutar åt en såda...

Men vet någon var jag kan valse in och köpa en, vill inte göra bussniess via nätet...

http://www.letsgodigital.org/se/17939/canon-hv30/

Camrent och Scandinavian Photo säljer den i Stockholm för knappa 10.000, Webhallen kommer säkert ha den, det dröjer nog lite innan den kommer ut till Expert och liknande (men själv skulle jag inte betala överpriser på såna ställen). Dock så har ingen den i lager nu :(

Postad
Camrent och Scandinavian Photo säljer den i Stockholm för knappa 10.000, Webhallen kommer säkert ha den, det dröjer nog lite innan den kommer ut till Expert och liknande (men själv skulle jag inte betala överpriser på såna ställen). Dock så har ingen den i lager nu :(

Nej jag märkte det, den verkar inte kommit ut ordentligt än. Hoppas den gör det extremt snart för jag börjar få brådis

Postad

Jasså Å fan. Då skiter det sig hårt!

Jag drar den 4:e så jag måste verkligen ha grejerna garanterat innan det. Får bli en HV20 istället då.....Fan.....

Postad

Sagt och gjort, blev en HV20 idag. Så nu är man kittad för att lära sig lite nya saker. Någon som kan tipsa om en PC med rätta hårdiskar, HD brännare om det finns!?! Och allt annat möjlighet att väla bort vista. Behöver bara burken.

Postad

Har jag inte fel för mig så får man ut full-hd via hdmi och intensity-kort, samt mer färginformation?

Såvitt jag förstått är det helt enkelt överföringen som begränsar upplösningen, firewire fixar inte full-hd helt enkelt?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...