thesnowboarders Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Vet inte om detta är rätt ställe men jag testar, om det är fel så flytta mig. Jag såg nyss skandia bankens reklam, där en kille kastar motorsågen till en annan. Hur gör han? Han kastar väl ändå ingen riktig motorsåg? Är helt enkelt bara nyfiken :) /Oscar 0 Citera
Rabies Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Den är väl inte ens igång? Har för mej att man inte ser kedjan snurra, då är det ju bara lägga på ett motorsågsljud så har man illusionen av att tricket blir farligt. Men kommer inte ihåg exakt hur den ser ut 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Det är proffessionella skoghuggare som tagit på sig kostym ;) 0 Citera
thesnowboarders Postad 3 februari 2008 Författare Postad 3 februari 2008 Den är väl inte ens igång? Har för mej att man inte ser kedjan snurra, då är det ju bara lägga på ett motorsågsljud så har man illusionen av att tricket blir farligt. Men kommer inte ihåg exakt hur den ser ut Nej, men om dem nu skulle kasta en riktig motorsåg så tror jag knappast på att den var igång. Men hur kan han kasta den och han fånga den? Animerat? 0 Citera
thesnowboarders Postad 3 februari 2008 Författare Postad 3 februari 2008 Det är proffessionella skoghuggare som tagit på sig kostym ;) Du liknar Christer Fuglesang fast i ung version, kanske lite Off topic då men :P 0 Citera
Octavianus Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Du liknar Christer Fuglesang fast i ung version, kanske lite Off topic då men :P Ja, det är fina fisken. 0 Citera
Eibon Postad 4 februari 2008 Postad 4 februari 2008 Nej, men om dem nu skulle kasta en riktig motorsåg så tror jag knappast på att den var igång. Men hur kan han kasta den och han fånga den? Animerat? rör armen i pendel från kroppen och släpp greppet om motorsågen. för mottagning försök fånga den i motsatt pendel som vid kastet. 0 Citera
thesnowboarders Postad 4 februari 2008 Författare Postad 4 februari 2008 rör armen i pendel från kroppen och släpp greppet om motorsågen. för mottagning försök fånga den i motsatt pendel som vid kastet. Kan du förklara lite mer :P? Jag är ganska nybörjare inom film xD 0 Citera
Eibon Postad 4 februari 2008 Postad 4 februari 2008 jag har faktiskt inte sett reklamen så borde inte uttala mig. men jag antar dom kastar en avstängd motorsåg och har i efterhand lagt till ljudet, kanske dom kan ha animerat så den ryker lite eller något, eller gjort det på plats. finns ju annars galet folk som jonglerar med motorsågar. 0 Citera
Bleckert Postad 4 februari 2008 Postad 4 februari 2008 1. Det klipper precis innan han som fångar börjar såga till en närmare vinkel, dvs sågen är avstängd när den kastas och sätts igång mellan klippen, ljudet är ditlagt i efterhand. 2. alla som någonsin använt en motorsåg av senare modell än 1792 vet att det finns ett friläge. för att såga måste man hålla i sågen med båda händerna på speciella handtag för att kedjan ska börja rulla. detta för att man inte ska kunna ta på kedjan när man sågar. dvs. även om sågen hade varit på när den kastas, rullar inte kedjan ändå! 0 Citera
Octavianus Postad 4 februari 2008 Postad 4 februari 2008 men problemet är att kasstet är så snyggt gjort, ser för enkelt ut. En motorsåg väger inte precis som en påse marchmellows. Avståndet är dessutom rätt stort, och kille som kastar ar som knappt i tycker jag det ser ut som, trots hans spinkighet. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Du ser ju aldrig att han kastar sågen... han håller den i bild, tar ner sågen utanför bild, vänder sig om, sågen kommer "flygandes" till han som ska såga rätt i handen och han vänder sig om. Kan det vara så att han som fångar sågen kastar den och det är kört baklänges... 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Nae det är väl en hel tagning där han talar och kastar sågen, så baklänges är uteslutet. Det är nog som Bleckert beskrev, så tror jag. 0 Citera
Bleckert Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 De hade väll flera försök på sig att kasta sågen, dessutom kan den de kastar vara en atrapp som väger mindre! 0 Citera
Kim-O Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Ja, eftersom motorsågar är tunga borde det ju vara nån form av fejksåg. Sen har dom ju som Bleckert påpekar förmodligen övat in replikerna flera gånger, och förmodligen fått göra flera omtagningar. Såg en likadan sak på Scrubs förut. Det börjar med att Turk sätter ett svårartat skott i en basketkorg. Sedan, i samma tagning, går de genom säkert tre korridorer, samtidigt som de pratar med varandra och hälsar på andra, så i det fallet måste dom oxå ha gjort många omtagningar. 0 Citera
megawatti Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Ja, eftersom motorsågar är tunga borde det ju vara nån form av fejksåg. Sen har dom ju som Bleckert påpekar förmodligen övat in replikerna flera gånger, och förmodligen fått göra flera omtagningar. Såg en likadan sak på Scrubs förut. Det börjar med att Turk sätter ett svårartat skott i en basketkorg. Sedan, i samma tagning, går de genom säkert tre korridorer, samtidigt som de pratar med varandra och hälsar på andra, så i det fallet måste dom oxå ha gjort många omtagningar. Kolla extra materialet på scrub :P De fick ta om just baksetklippet 10 gånger :) Fast på den 10onde gången klarade de hela scenen haha. Men de måste vara en atrapp som de slänger. Menar klipper är typ 2 sekunder långt där han kastar :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.