Gå till innehåll

Peter answer


Najka

Recommended Posts

Will the US attack Iran?

Peter answers: Concentrate more; I feel that the spiritual link is getting better.

 

What is the United States of America?

Peter answers: The souls are getting closer, keep trusting.

 

Who is George Bush?

Peter answers: I don't know.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad min hund hette

Vad min kompis morsa hette(utan att säga vilken av mina vänner jag menade)

Vad min kommande film heter

Hur gammal jag och alla mina vänner är

Vad min flickvän hette

Vad min polares äldsta brorsa heter.

Alla svar var rätt!

 

Ni gör säkert fel. Ni ska först skriva "Peter, please answer" i rutan där uppe och sen frågan där nere. Jag lovar, det funkar. Ibland vet han inte men det är inte ofta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad min hund hette

 

What is the name of my cat?

Answer: I don't wish to answer this question

 

Bra svar.

 

Ni gör säkert fel. Ni ska först skriva "Peter, please answer" i rutan där uppe och sen frågan där nere.

 

Självklart gör vi inte fel. Enklare kan det väl inte vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

How does the laws of phsysics apply to me?

You shall not doubt of me at all, keep trusting on me and soon I'll answer.

 

What is the real nature of the church of scientology?

I notice a certain disturbance in the environment. You need to concentrate.

 

How does creationism differ from the evolutionary theory?

The souls are getting closer, keep trusting.

 

What's my name?

Spectral disturbances stop me from answering.

 

Lite filosofi och naturvetenskap sätter alltid de mest hårdnackade fundamentalister på pottkanten. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag testade lite filmfrågor (vi är ju i "filmcafé"-forumet), men utan lycka. Vet varken vem som regisserade ET eller vem som spelade Luke Skywalker. Han blir bara sur och "you don't believe in me". Tro det! Han är ju bara båg.

 

Najka. Du är ett mysterium. Inte "Peter". Hur du kan lyckas få rätt på just dina frågor... Beats me.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag testade lite filmfrågor (vi är ju i "filmcafé"-forumet), men utan lycka. Vet varken vem som regisserade ET eller vem som spelade Luke Skywalker. Han blir bara sur och "you don't believe in me". Tro det! Han är ju bara båg.

 

Najka. Du är ett mysterium. Inte "Peter". Hur du kan lyckas få rätt på just dina frågor... Beats me.

 

Ni måste ställa vanliga frågor. Se på frågorna jag ställde. Prova ni dom med!

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså, seriöst, är det ingen av er som fattat hur det går till eller är alla bara sjukt ironiska?

 

Jodå, jag har gjort som lilla farbrorn skrev och jag fattar galoppen...Men undrar om Najka verkligen gör det? Eller är det någon kompis som skämtar med han? Men han borde ju ha provat det själv också? Och varför skulle han lägga upp det på ett forum och be oss att skriva, vi blir ju inte lurade på samma sätt som det är meningen?

Länk till kommentar
Share on other sites

20 Questions fungerar däremot ganska bra och använder statistik och logik:

 

"Tänk på ett föremål, så försöker spelet att lista ut vad du tänker på genom att ställa några enkla frågor. Det du tänker på bör vara något som de flesta känner till, men aldrig en viss person, plats eller sak."

 

(Flyttade från Filmcafét dessutom, vilket jag i all iver och hast glömde bort tidigare.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej jag fattar inte "galoppen" och jag fattar inte vad lilla_farbrorn menade heller(vilket jag skrev innan). Det är ingen kompis som skämtar med mig och jag kanske är trög som fan men jag fattar fortfarande inte det! Som mitt första inlägg löd: "Är det någon som fattar hur det fungerar?" Har fortfarande inte fått svar på det utan bara blivit hånad för att jag INTE vet det. Så lägg ner och svara istället på min fråga...

 

Jodå, jag har gjort som lilla farbrorn skrev och jag fattar galoppen...Men undrar om Najka verkligen gör det? Eller är det någon kompis som skämtar med han? Men han borde ju ha provat det själv också? Och varför skulle han lägga upp det på ett forum och be oss att skriva, vi blir ju inte lurade på samma sätt som det är meningen?
Länk till kommentar
Share on other sites

Nej jag fattar inte "galoppen" och jag fattar inte vad lilla_farbrorn menade heller(vilket jag skrev innan). Det är ingen kompis som skämtar med mig och jag kanske är trög som fan men jag fattar fortfarande inte det! Som mitt första inlägg löd: "Är det någon som fattar hur det fungerar?" Har fortfarande inte fått svar på det utan bara blivit hånad för att jag INTE vet det. Så lägg ner och svara istället på min fråga. För alla verkar ju veta det utom jag...

 

Jodå, jag har gjort som lilla farbrorn skrev och jag fattar galoppen...Men undrar om Najka verkligen gör det? Eller är det någon kompis som skämtar med han? Men han borde ju ha provat det själv också? Och varför skulle han lägga upp det på ett forum och be oss att skriva, vi blir ju inte lurade på samma sätt som det är meningen?
Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom ingen av oss fått ett rätt svar från "Peter", så är det väl inte så konstigt att vi är skeptiska, och därför en smula hånfulla mot hela prylen.

 

Jag har märkt, att om man skriver en punkt först (som lilla_farbrorn tipsade om) i petitionen, så spelar det sen ingen roll vilka tangenter man trycker ner i denna ruta. Om än man skriver "jhsxxhoöiirirhr...", så blir det: "Peter, please answer".

Det blir ju användarvänligt i alla fall. Jag menar, vad är det för mening egentligen att man ska skriva "Peter, please answer" gång på gång. Det är ju knappast nån annan. "Anders, please answer."

Dock så blir Peters svar i dessa fall, de slumpmässiga tangentnedtryckningar som i rutan ovanför trollade fram ".Peter, please answer" i petitionen. "poareoiafhjfhlkoljvpb". Ett svårtytt svar.

 

Ja, jag har frågat efter min frus namn, min mammas namn, mitt namn, vår katts namn, vilken gata jag bor på, vad vår bästa vänner heter.

Tyvärr. Som _nemo_ skrev: Han har inte svarat fel i alla fall. Han har inte svarat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej jag fattar inte "galoppen" och jag fattar inte vad lilla_farbrorn menade heller(vilket jag skrev innan). Det är ingen kompis som skämtar med mig och jag kanske är trög som fan men jag fattar fortfarande inte det! Som mitt första inlägg löd: "Är det någon som fattar hur det fungerar?" Har fortfarande inte fått svar på det utan bara blivit hånad för att jag INTE vet det. Så lägg ner och svara istället på min fråga. För alla verkar ju veta det utom jag...

 

Men snälla, det är väl ingen som hånar dig??

 

Hursomhelst, om du vill ha ett ett riktigt seriöst svar då:

 

Det är alltså en skämtsida för att lura kompisar som sitter bredvid en vid datorn. Fråga kompisen vilken fråga han vill ha svar på.

 

"Hur gammal är jag?" - säger kompisen.

 

Eftersom du vet att kompisen är 25 år så skriver du förljande i petition-fältet:

 

.Han är 25 år gammal.

 

Fortsätt att trycka på punkt, eller mellanslag, tills hela meningen "Peter, please answer the following question:" står där.

 

Notera punkten i början, den är nödvändig. Du ska alltså INTE skriva Peter please bla bla...utan det skrivs automatiskt när du börjar med en punkt.

 

Sen skriver du frågan i fråge-fältet.

 

Hur gammal är min kompis Jonas?

 

Tryck på answer, så kommer svaret fram, det svar DU skrev i petition-fältet.

 

Han är 25 år gammal.

 

Du skriver alltså, punkt, sen svaret på frågan, sen frågan, och kompisen tror därmed att det är något övernaturligt som händer (möjligtvis).

 

Så då kommer man fram till den punkten angående vår ifrågasättning av dig.

 

Hur kan du få svar på frågorna? Jadu, antingen är det någon kompis som driver med dig, eller så ljuger du. För om du verkligen skriver Peter, please answer och sen en fråga så svarar han inte, det är programmerat så.....

 

Eller den mest osannolika anledningen, du upplever något övernaturligt, som ingen annan upplever.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...