Creator Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Hej! Jag har sökt på både filmmaraton och filmaraton men inte hittat någon liknande tråd. Konstigt. Ämnet kanske är inbakat i någon annan tråd? Men i alla fall. Jag och fyra polare har hört att rekordet för ett filmmaraton i dagsläget ligger på 54h med (inkluderat?) 5min paus mellan varje film. Vi har för avsikt att slå detta rekord under det kommande sportlovet. Så, helt enkelt, vi önskar tips från voodoofilmare med eller utan erfarenhet av sådana här eskapader. Sömn? Kaffe? Mat? Filmval? etc etc. Det skulle vara fruktansvärt uppskattat! Sedan är jag övertygad om att det inte bara är jag som skulle ha användning av denna information utan mer eller mindre alla filmintresserade (som t.ex vilken film ska man se när man är riktigt jävla trött). Tack på förhand! Känner mig riktigt taggad inför rekordförsöket! 0 Citera
Munthe Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Jag skulle aldrig utsätta mig för ett sånt rekordförsök eftersom jag gillar film för mycket. Det är lite som att bestämma sig för att bara äta Oxfilé i ett år. Oxfilé kommer inte att vara någonting man kan uppskatta på riktigt samma sätt efter det. 0 Citera
Creator Postad 29 januari 2008 Författare Postad 29 januari 2008 Nej säg inte så! Jag var ju lite rädd för ngt liknande, men om man typ väljer filmer med stor omsorg då eller ngt? 0 Citera
Octavianus Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 tror du ska ta det djupa filmerna först, sen hjärndöda filmer sist, med coola action scener osv. 0 Citera
Munthe Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Skulle aldrig funka för mig. Jag är för yrkesmässigt analytisk när jag ser actionscener. 0 Citera
Lasse_laser Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Kolla på filmerna stående emellanåt då, på så sätt kan man inte somna lika lätt. Skulle aldrig funka för mig. Jag är för yrkesmässigt analytisk när jag ser actionscener. Även när det närmar sig 24+ timmar non-stop? 0 Citera
Simon W Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Varva "Crank" varannan gång. Eller måste det vara olika filmer? 0 Citera
Insaniac Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Skämta mycket och diskutera filmerna mycket mitt i filmerna. Funkar alltid. 0 Citera
EvilElvis Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Har kört non-stop filmrace på det glada 80-talet. Vi körde nästan tre dygn i sträck. Tog dock paus då och då för att käka, gå på muggen och hyra mer film. Såg Flash Gordon fem ggr under den tiden. Resten var väl kannibal, splatter och action. 0 Citera
Munthe Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Varva "Crank" varannan gång. Eller måste det vara olika filmer? Då skulle jag sova efter bara några timmar. 0 Citera
Munthe Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Har kört non-stop filmrace på det glada 80-talet. Vi körde nästan tre dygn i sträck. Tog dock paus då och då för att käka, gå på muggen och hyra mer film. Såg Flash Gordon fem ggr under den tiden. Resten var väl kannibal, splatter och action. Får jag lov att misstänka att det fanns illegala substanser av sömnhämmande typ med i scenariot? Fusk med andra ord? 0 Citera
Simon W Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Då skulle jag sova efter bara några timmar. För all del. Jag också. 0 Citera
diet_theory Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Jag är chef i filmsalen på sveriges största spelkonvent och tuggar mig därmed igenom ett maraton av detta slag en gång om året. Det blir tredje gången i påsk i slutet på mars^^ Välkomna dit, det kommer varvas djup kvalitétsfilm med underbar zombiesplatter och allt därimellan... 0 Citera
EvilElvis Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Får jag lov att misstänka att det fanns illegala substanser av sömnhämmande typ med i scenariot? Fusk med andra ord? Nej fan, faktiskt inte. Förutom obscena mängder coca cola och cigaretter. Man var ju bara 15 då, så sömnbehovet var inte så stort. Om jag skulle palla det idag? Knappast. Inte utan farstaladd. 0 Citera
Kim-O Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 När ni börjar bli trötta, då ska ni dra igång actionfilmer med hög volym. Prova även att ha en kortlek eller något att köra samtidigt, så blir det enklare att inte somna. 0 Citera
D_Odell Postad 2 februari 2008 Postad 2 februari 2008 Kolla på filmerna stående emellanåt då, på så sätt kan man inte somna lika lätt. Det gäller att behålla muskler aktiva vid filmer som inte håller en vaken. Så som tuggumi, om du nu inte vill stå upp. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.