Gå till innehåll

Varning: Quicktime 7.4


Max_H

Recommended Posts

Man känner sig som en eko-effekt, men i dagsläget är det smart att undvika Quicktime 7.4 som lanserades häromdagen. Den har visat sig introducera instabilitet vid After Effects-renderingar som närmar sig 10 minuter eller mer.

 

Det är oklart om detta gäller både Mac och PC, men jag skulle undvika QT 7.4 oavsett operativ. Adobe jobbar tillsammans med Apple för att lösa dessa problem.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Max, du får se till o hålla oss uppdaterade om hur det går.

För min egen del så uppdaterades macen för nån dag sen. Nu såhär efteråt så har jag inte märkt nånting, Än.

Är det nån som vet om det går att nedgradera qt på mac?? Om det nu skulle behövas.

//johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Det brukar gå, men eftersom Apple inte har ngn direkt avinstallerare så brukar det bli rätt "manuellt" hackande.

 

Ska hålla tråden uppdaterad så fort jag får mer info. Men tyvärr är nog bästa rådet, för alla "rena" videoproduktionsdatorer, att hålla automatiska uppdateringen avstängd. Åtminstone att verkar det ofta gälla just QT som är oerhört integrerat i Apple's OS. Det är tredje stora QT-uppdateringen i rad som ställer till det.

 

Bra tips Rogge!

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...