Gå till innehåll

Kom med ideér.


_nemo_

Recommended Posts

Jag ska spela in lite test med en av dockorna vi ska använda till vår långfilm i sommar. Kommer att spelas in i slutet av Januari, men jag tänkte att jag skulle köra någon kortfilm istället på en gång istället för ett tråkigt test bara.

 

Problemet är att jag har snöat in mig på en idé som känns omöjlig att göra enkel och framförallt kort. Tänkte att ni här kunde slänga ur er ideér, kom med vadsomhelst, sorgligt, starkt, komiskt, over the top, vadsomhelst, så får jag se om det kommer upp något jag känner kan användas. Självklart kommer den person som kommer med någon idé jag gillar att crediteras i filmen. Du får även vara med och utveckla manuset med mig sen OM du vill.

 

Filmen ska helst vara relativt enkel, med så få skådisar som möjligt, helst ingen alls förutom dockan då, som är en fladdermus.

 

http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/13178/img_47692cf555cec.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en idé där din docka skulle passa väldigt bra in. Jag och polarna i Baggvodykarna spelade in en film som snart ska lägga ut på deras sida. I filmen händer lite märkliga saker som man skulle kunna göra en kort film om. Allt är nere i en gruva så fladdermusen kommer passa väldigt bra in, bi hade sett "the Cave" på vägen upp till gruvan när vi spelade in. JAg kan återkomma om du vill när filmen läggs ut, eller jag kommer lägga upp den här när filmen ligger ute för nedladdning.

Länk till kommentar
Share on other sites

fick min film z2 just borttagen från Aftonbladet samt gaydiscot och gordon blix (halva) censurerat på fejm-TV. Sånt gillar jag.

Kör med skarpa grejer som är så jävla knäppa, oooh. Det har du ju visat hitills.

Hitta på mera vansinniga grejer. Att svenskar inte gillar sånt, är ok. Då är du inne på rätt väg.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med jernby, speciellt då "Kör med skarpa grejer som är så jävla knäppa, oooh." med betoning på oooh :)

 

PS. Fan att jag glömde nominera jernan till årets roligaste medlem :(

 

Jag klar mej ändå. Kul att din film tycks bli årets bästa. Det är du väl värd. En häftig film som ingen tycks glömma bort ;) Angående censuren på Aftonbladet fick jag nyss 3 mail. De bad om ursäkt.

 

Då så nemo, gasa på med din knäppa humor ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag sovit på saken. Att göra enmansshow är inte så lätt. Men så kom jag på en lite lös ide där enbart dockan kan göra storstilad entré.

 

Låt dockan göra en monolog eller ståuppföreställning på en scen, säga oförskämda saker till höger och vänster. Det pussliga är att skriva en ca 10 minuter lång monolog som är rolig. Om man inte vill ha publik kanske han kan göra föreställnigen på en skitig allmän toalett. Eller i en teveruta alá max headroom. http://youtube.com/watch?v=RSvAWOFdNJk

Eller föresten, lite referenser till din film kan ju vara kul med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en idé där din docka skulle passa väldigt bra in.

 

Jag håller utkik =)

 

fick min film z2 just borttagen från Aftonbladet samt gaydiscot och gordon blix (halva) censurerat på fejm-TV. Sånt gillar jag.

Kör med skarpa grejer som är så jävla knäppa, oooh. Det har du ju visat hitills.

Hitta på mera vansinniga grejer. Att svenskar inte gillar sånt, är ok. Då är du inne på rätt väg.

/nils

Jag håller med jernby, speciellt då "Kör med skarpa grejer som är så jävla knäppa, oooh." med betoning på oooh :)

Angående censuren på Aftonbladet fick jag nyss 3 mail. De bad om ursäkt.

 

Då så nemo, gasa på med din knäppa humor ;)

/nils

 

Jo, den idén som jag snöat in mig på kan nog kategoriseras jävligt knäpp med betoning på oooh =) Men det är bara det att den blir för lång, känner att jag hellre sparar den till senare. Men det blir väl något sådant i slutändan ;)

 

Nu har jag sovit på saken. Att göra enmansshow är inte så lätt. Men så kom jag på en lite lös ide där enbart dockan kan göra storstilad entré.

 

Låt dockan göra en monolog eller ståuppföreställning på en scen, säga oförskämda saker till höger och vänster. Det pussliga är att skriva en ca 10 minuter lång monolog som är rolig. Om man inte vill ha publik kanske han kan göra föreställnigen på en skitig allmän toalett. Eller i en teveruta alá max headroom. http://youtube.com/watch?v=RSvAWOFdNJk

Eller föresten, lite referenser till din film kan ju vara kul med.

 

Vi kommer att köra auditions med alla dockorna som sedan kommer att finnas med som extramaterial på DVD-n. Det kan ju bli nästan samma grej. Men bra idé, ska bolla lite med ett standup-framträdande i fokus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är en idé. Du nemo har väckt den här dockan till liv som värsta frankenstein, nu lever han och är som ett litet barn, han är nyfiken och vill lära sej nya grejer, här kan man hitta på en massa roliga grejer som kan hända, men sen så börjar han bli lite nyfiken på sej själv och sin egen kropp så senare ertappar du honom med att sitta och onanera och han blir generad och rädd och skamsen men han sprutar som en jävla fontän, och du blir förbannad för det va inte det här du hade tänk dej att han skulle bli, en jävla onanist. Nä du ville att han skulle bli en ny krigsmaskin eller nåt så du tvingas avliva honom under hemska tjut och mycket gore samtidigt som han desperat bara vill onanera.

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Rabies....manuset kommer att censures redan i Microsoft word, använd work eller enklare vertyg.

Nemo..tänk på det när du skriver manus.

 

En tvillingbror finns ju som går vidare i livet som krigsmaskin. Tillverkar ramboliknande kulsprutor vilket han använder i skolan.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi kommer att köra auditions med alla dockorna som sedan kommer att finnas med som extramaterial på DVD-n. Det kan ju bli nästan samma grej. Men bra idé, ska bolla lite med ett standup-framträdande i fokus.

Det är ju ännu bättre ide. En audition alá IDOL men dockan pratar bara massa skit, är oförskämd som en värsta buktalare, drar dåliga vitsar och kommer aldrig till skott med att sjunga. Påminner mig om när jag på jobbet blev tvingad till göra ett framträdande på firmafesten, där jag skulle spela munspel. Varje gång jag satte munspelet till munnen kom jag på ytterligare en dum sak att säga. Till sist var tiden ute och jag slapp spela.

 

Inspirationskälla skulle kunna vara ALF och gubbarna på balkongen i mupparna?

Länk till kommentar
Share on other sites

Allting som kommit upp här går att göra skitbra saker utav, helt klart. Tack för alla inlägg.

 

Håller på med en idé just nu som har arbetstiteln "Sanningen om Draculas Död". Får se om den leder någonstans. Har ett synopsis färdigt till kanske 80% och ja, den här filmen kommer nog att hamna i oooh-kategorin ;).

Länk till kommentar
Share on other sites

Max 15 min, men gärna mellan 5-10. Dockan rör sig som en mupp.

 

 

Jag är nog "muppskadad" jag och en polare säger "mupp" och "Muppigt" om allting så jag kunde inte låta bli att flina när det stod att dockan rörde sig som en mupp ;)

 

och by the way, animal är grym!

Länk till kommentar
Share on other sites

Har skrivit ett grovmanus på en idé nu som kan läsas här.

 

Fick en annan idé som jag också håller på att skriva manus på nu, men den kommer förmodligen inte heller att användas nu när vi ska göra testet, behövs en mycket enklare idé. Eller åtminstonde något som går snabbare att göra. Funderar på att göra om "Catfight" som jag gjorde på skoj som Sam och Rai, fast göra den lite mer utvecklad och bra gjord. Med två vampyrer och en avsvimmad alkis istället för två katter och en fisk.

 

Se lite dockfilmer av Jirí Trnka!

 

Det är ju som att säga "Titta på tecknade filmer".... åt någon som tänkte testa att göra en kort tecknad film och fiskar korta ideér. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gör en fake-bakom-kameran film, där skådespelaren får komma till tals. dvs muppen.

 

Sen när ni gör rabbit så har du inte bara en karaktär, du har en karaktär som tolkar en karaktär.... då blir det djupa grejer vettu!

 

Gör den bakomliggande karaktären som en motsättning till den i rabbit, kanske spelas detta in på en genomläsning av manuset där invändningar och annat bös... ja du vet.

 

Detta kanske kan ge lite promo till vad som komma skall... har du fler muppar som kan vara med på mötet???

 

tjo,

jon

Länk till kommentar
Share on other sites

kan ju få dricka sig ordentligt berusad på...ja vad det nu är de dricker..

Lite akrobatiska övningar i trädet mellan bergen. Han har en "eko-dialog" med sig själv, dilemmat är att ekot inte svarar riktigt som det ska...

Den lilla fladdermusen är också ordentligt mörkrädd....

 

Bara en ide som jag såg med en gång när jag såg ditt inlägg.

 

Lycka till med filmen

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...