GrandTerun Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Tja vart ligger bästa biot i Sverige? Helst södra och cetrala ställen... 0 Citera
beta75 Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Äldsta bion, biografen, ligger i Kalmar. Saga heter den. Bäst. Nja. /KN 0 Citera
Bleckert Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 bergakungen i göteborg ska väll vara den modernaste i alla fall! 0 Citera
GrandTerun Postad 31 december 2007 Författare Postad 31 december 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/Biot Mycket informativ information... Men iaf ska se i legend och vill göra det i en riktigt bra kvalitets bio... mne vet inte vart? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 31 december 2007 Postad 31 december 2007 Mycket informativ information... Haha, du får nästan skylla dig själv. :) Bästa salongen i Sverige anser många vara filmpalatset i Bromölla. Ligger i Blekinge tror jag. 0 Citera
Danell Postad 1 januari 2008 Postad 1 januari 2008 Haha. Tänkte precis säga att jag var i Bromölla för första gången i förrgår. OCh tjenare vilken bio. Det är så en äkta bio ska kännas, se och låta. Så sjukt mysigt designad! Den bästa jag varit på! 0 Citera
Najka Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Haha, du får nästan skylla dig själv. :) Bästa salongen i Sverige anser många vara filmpalatset i Bromölla. Ligger i Blekinge tror jag. helt klart bäst. Om ni inte provat den, PROVA den!;) 0 Citera
Miss_Emma Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 Haha, du får nästan skylla dig själv. :) Bästa salongen i Sverige anser många vara filmpalatset i Bromölla. Ligger i Blekinge tror jag. Bromölla ligger väl förvalingen inte i Blekinge. Det är ju skåne. Och japp, det är en fullkomligt genomvacker liten skapelse ute i ingenstans. Såg både Big Fish och the Passion of the Christ där. Filmstaden i Gävle är rätt standardformat 1A, likaså Karlstads Filmstad. Kristianstads bio är rätt kul ihopbyggd med Burger King och har söta signerade bilder av oika skådisar. Men att se film på lilla bion här i Sandviken är rätt speciellt, nergången och rar är den. Perfekt för ett Grindhouse-äventyr. En fördel är att jag kan gå hemifrån fem minuter innan filmen börjar och fortfarande inte missa en enda sekund av filmen. Senast då jag såg Arn stod jag i duschen 12 minuter innan filmstart och hann fortfarande ner i tid. Det ni. 0 Citera
Ayame Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 rad 4-6 på Rigoletto 1 i Stockholm brukar vi dra =) 0 Citera
DDeridex Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 Bästa bion enligt alla Trekkers är tyvärr nerlagd men går att hyra tror jag och det är Draken i Göteborg. Men Saga i en liten stad som Karlskoga är inte helt värdelös. 0 Citera
diet_theory Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 Saga tyckte jag inte så vidare om alls... För stor sallong, dålig, sliten duk och dåligt ljud om jag inte minns fel... Kan minnas fel dock. Har bara varit där en gång och det var på pirates of the Caribean 3. Jag hade min tuppkam uppsatt och plats på främsta raden. Då jag inte ville vara ivägen för de som satt bakom samt slippa sitta framåtlutad då håret var ivägen satte jag mig mycket obekvämt längst ut på kanten... Minnet förvrängdes sedan ytterligare av en krogrunda efter filmen... 0 Citera
DDeridex Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 Sagasalongen i Karlskoga har mycket bra lutning men om värsta flaggstångspudeln sätter sig framför mig kan jag bli irriterad men om det finns platser lediga typ 10 minuter efter filmen börjat är det ju bara att byta plats. Dessutom finns det bara bra platser i den salongen så de främre raderna gjorts om för sammanträden. Duken är dock så stor att sitter man längst fram och behöver läsa texten får man nackswing efter en stund 0 Citera
GrandTerun Postad 6 januari 2008 Författare Postad 6 januari 2008 Bromölla får ja väl testa då... låter ju bra. Ett bra bio ska det vara riktigt tryck i, och bra med plaster och sköna ska det vara! Det mest störande som finns är ju också någon som sätter foten emot min stol fram o tillbaka hela tin under filmens gång, då blir det utskällning! Hoppas det är gott om plats... Men ljud och bild är ju ändå det viktigaste... 0 Citera
Danell Postad 6 januari 2008 Postad 6 januari 2008 I Bromölla hade du ju typ 2 metarer mellan varje säte. Behövde inte bry sig om folk som gick till sina platser längre in. Bara o sträcka på benen! 0 Citera
Spartacus Postad 7 januari 2008 Postad 7 januari 2008 Och ändå var det Svea Bio i Söderhamn som fick pryda omslaget till boken som kom för några år sedan om Sveriges biografer 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.