Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Stog i nån tidning att regisören med stor säkerhet kommer bli Sam Raimi

Nån som hört nåt om det?

Raimi har ju sagt att han är intresserad men bara om Jackson är med på ett hörn, så nu när Jackson är överens med New line igen verkar det ju inte omöjligt...

Postad

Jag har jävligt svårt för att de ska göra Bilbo faktiskt. Jag tycker Jackson fulländade den världen så fint med Sagan om Ringen filmerna att det känns som om det bara kan gå utför genom att vattna världen efter mer biobesökare.

Men vem vet, jag kanske har helt fel.

Postad

Det här sa Sam iaf för ett tag sedan.

Sam Raimi: "Peter Jackson might be the best filmmaker on the planet right now. But, um, I don't know what's going to happen next for me right now. First and foremost, those are Peter Jackson and Bob Shaye's films. If Peter didn't want to do it, and Bob wanted me to do it—and they were both ok with me picking up the reigns—that would be great. I love the book. It's maybe a more kid-friendly story than the others."
Postad

Men nu i dagarna blev det ju även klart att Sam Raimi's nästa regiprojekt är "Drag me to hell".

Och jag vill ha en Evil Dead 4 för helvete!

Hur ska han hinna med allting?

Postad
säkert? Hans bror har skrivit filmen men imdb tex listar en annan regissör

Läste det här.

Hursomhelst är Alfonso Cuarón en regissör JAG skulle vilja se göra filmen. Men Sam Raimi funkar säkert också, men jag känner verkligen att hans stil inte passar The Hobbit egentligen.

Och Danell, du har fel ;)

Postad
Jag har jävligt svårt för att de ska göra Bilbo faktiskt. Jag tycker Jackson fulländade den världen så fint med Sagan om Ringen filmerna att det känns som om det bara kan gå utför genom att vattna världen efter mer biobesökare.

Men vem vet, jag kanske har helt fel.

Kommer ju bli en road-movie, tabbar man bort det, då är det illa.

God Jul

Postad

Peter Jackson ska vara producent iallafall och ha lika stort inflytande på vem som regisserar, fottar och skriver som newline har. förhoppningsvis väljer han då en regissör som han tror på. vad jag dock är skeptisk till är att en annan person än självaste nyazeländaren själv, kan klara av att sammspela så mycket folk. hitta locations och rätt ställen att filma på och få igenom sina viljor med alla specialeffekter.

det absolut senaste som Peter Jackson sa alldeles innan nypår var: att han ser det som väldigt mycket jobb och slit de närmaste 4 åren att sätta sig i ett sånt där projekt. och att han har mycket annat mindre han vill göra. han har gjort sitt innom mastodontfilmer. men att han säklert fortfarande är sugen, för det är ju det projekt han alltid velat göra sen ringen trilogin blev klar. sen om alla skådespelare kommer tillbaka, det var en trevlig tid som han gärna vill uppleva igen.

jag tror och hoppas verkligen på att pter jackson får och tar tag i regissörsrollen. det är nog bara han som kan klara av att leverera, gissa om förväntningarna kommer vara höga. men tivlen var ju många innan ringen trilogin också. så länge jackson har en betydande roll i det hela så kommer det troligtvis att bli någonting. mycket replikor och scenerier finns kvar sen förut. så det borde inte vara lika stort jobb.

däremot föorerar rykten om att filmerna ska bli i 3D.. lite intressant.

Postad

Det skulle förstöra hela skiten. *Tänker på Beowulf och ryser*

Postad

Stereoskopisk 3D som kommande Avatar och diverse tidigare korta vågor av "djupa" filmer?

Eller CGI-3d som toy story?

(Beowulf var gjord i CGI och utformad för att ses i stereoscopisk 3d)

Postad

som jag förstog det så blir det senaste tekniken. dvs liknande den till avatar. digigalt 3d. men den kommer säkerligen släppas på vanlig 2d skärm också. då 3d inte är så utbrett än. läste att spielberg hade nån ny teknik på g som man inte behövde använda glasögon till. typ olika plasmaskärmar. kanske det är något? spielberg och jackson verkar ju vara goda vänner.

edit: hittade sidan jag läste ryktet om the hobbit långt innan det blev officiellt. som också skriver om 3D..

http://marketsaw.blogspot.com/2007/11/hot-hobbit-news-jackson-will-helm.html

• 4 veckor senare...
Postad

ok! evil dead 2 var också bra

men darkman, tyckte den var riktigt bra då den kom då jag var 10-11. skulle aldrig ens tänka tanken att se den i dagsläget.

• 2 månader senare...
Postad

hmmm... Guillermo... måste erkänna att jag aldrig riktigt upptäckt storheten hos honom... Hellboy fångade aldrig mitt intresse och det var något med Pans Labyrint som gjorde att jag aldrig fick någon wow-känsla som recensioner och bekanta utlovat... Inte på långa vägar dåligt, det vill jag inte säga... men lite "en i raden" känsla på dom filmerna för mig.

Jag har ju själv aldrig läst boken i fråga... men det är vad jag förstått mer av en sagobok än storverket om Härskarringen. Jag hoppas då att magin infinner sig bättre hos mig än i Pan... Sagor är ju inget nytt område för honom.

(självklart vet jag att pans labyrint är älskad världen över, men nä... den slår inte Mio min Mio på långa vägar;))

Postad

Vem tycker ni ska spela Bilbo då ? och dom ledande dvärgarna ?

Min önskan är;

Bilbo - James Mcavoy, Cool!

Thorin - Daniel Day-Lewis, den bästa skådisen måste vara med!

Balin - Brendan Gleeson, ser ut som en dvärg

Bofur - John Goodman, för han är så fet.

Fili Och Kili ska spelas av Will Ferrell och Chad Smith(Trummisen i Red hot chili peppers) för dom är så jävla lika.

Mitt tips, vad tycker ni ?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...