Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Till min scräckproduktion ska det stå en skruttig gammal bil i skogen som sedan börjar köra. Jag undrar var jag kan få tag på en bil som är lite gammal och rostig. Naturligtvis ska vuxna personer köra den. Men var kan jag få tag i den, och får man filma registreringsskylten?

Mvh Jesper

Postad

Annonserna i lokaltidningen om du vill köpa den. Annars frågar man grabbarna runt korvkiosken som kör gamla bilar om de kan låna ut någon av sina bilar. Klart du får filma nummerplåten.

Postad
Annonserna i lokaltidningen om du vill köpa den. Annars frågar man grabbarna runt korvkiosken som kör gamla bilar om de kan låna ut någon av sina bilar. Klart du får filma nummerplåten.

Jag kan ju inte köpa en bil, det kostar ju för mycket. Jag har bara en budget på 10.000, men vad finns det för andra sätt att få tag i bilar, finns det inte något ställe som hyr ut? :S

Postad

Alt 1

Åk till skroten, vänta på att någon kommer med sin bil för skrotning. Se till att den är körduglig.

Köp bilen av verderbörande för skrotningspremien.

Filma.

Skrota bilen. Få tillbaka pengarna.

Totalkostnad 0kr + ev bensin.

Alt 2

Annars om du har en snäll skrotnisse så kanske dom kan låna ut en bil till dig som dom fått in innan dom plockat isär den.

Alt 3

Ta kontakt med den lokala folkraceklubben. Ge dom lite pengar så har du en förare också.

Alt 4

Annonsera i en lokaltidning på köpesannonserna efter någon som vill ställa upp med sin skrothög.

Vart i landet är du?

/KN

Postad

Jag bor i skåne > helsingborg... jag bor bara några kilometer ifrån bilskorten, men om jag får låna en bil blilligt, måste man inte betall skatt till vägverket för att få använda den?

Postad

Du får ju inte köra den på allmän väg om den inte är besiktigad eller har giltig trafikförsäkring.

Om jag vore du skulle jag inte bry mig om detta, du ska ju köra mitt ute i skogen. Som amatörfilmare får man ta lite risker för att hålla budgeten nere, finns nog inte en ända produktion då jag inte gjort det. På inhägnat område lär det ju till och med vara lagligt.

För både förarens säkerhet och andras bör du väl ändå bogsera bilen till inspelningsplatsen om den inte är 100% körduglig.

Postad

Hur hade ni själva gjort om ni absolut hade velat ha med en gammal rostig bil i eran film? Jag har sökt på google, men jag hittade inget bra... Vad/hur hade ni gjort?

Postad

Jag har ångrat mig lite, det passar bättre i scenen med en ny och fin bil. Brukar det inte vara så att t.ex man pratar med sony eriksson om att använda deras telefon i en film så betalar de en summa pengar för att man gör reklam för sony eriksson i filmen? (om det är en lönsam film)

Postad

Om du kommer hit till Obbola /Umeå så kan du ju filma i vår skog för där finns en bubba (ja jag kallar dom det) från 50_tlaet som någon körde ner i skogen för 40 år sedan. ser coolt ut:D bara 120 mil för di att köra;)

Postad
Jag har ångrat mig lite, det passar bättre i scenen med en ny och fin bil. Brukar det inte vara så att t.ex man pratar med sony eriksson om att använda deras telefon i en film så betalar de en summa pengar för att man gör reklam för sony eriksson i filmen? (om det är en lönsam film)

Har du någon förälder som äger en bil så använd den, Om du ger den farsa 500 spänn ställer han säkert upp. För att få några pengar för produktplacering måste du vara än känd regissör ha ett utvecklat kontaktnät i branschen.

Postad
Ni kan få låna min cykel om ni skriver mitt namn i eftertexten.

Haha! :D

Har du någon förälder som äger en bil så använd den, Om du ger den farsa 500 spänn ställer han säkert upp. För att få några pengar för produktplacering måste du vara än känd regissör ha ett utvecklat kontaktnät i branschen.

Ja, båda mina föräldrars bilar är inte alls pasande för scenen.:p Men tror du att någon ställer upp för 500? För då kan jag annonsera på hd (helsingborgs dagblad) gratis, det är ju värt ett försök. ;)

Om du kommer hit till Obbola /Umeå så kan du ju filma i vår skog för där finns en bubba (ja jag kallar dom det) från 50_tlaet som någon körde ner i skogen för 40 år sedan. ser coolt ut:D bara 120 mil för di att köra;)

Det blir lite långt att åka!:):P

Postad

Jag skulle satsa allt på att få tag på någon som du känner eller dina föräldrar känner. En farbror, en kompis förälder, en av skådespelarnas föräldrar. Du slösar bara tid på att försöka passa tiden med någon utomstående, och du kommer känna dig pressad när vid inspelningen för att vissa en så proffisonel framtoning som möjligt.

Postad
Jag skulle satsa allt på att få tag på någon som du känner eller dina föräldrar känner. En farbror, en kompis förälder, en av skådespelarnas föräldrar.

Smart, jag ska leta åt det hållet.. ! :D

Du jesper är väl ganska bra på att klippa så du kan väl klippa in en skruttig bild i något program och fixa så det ser trovärdigt ut:)

Hehe! Nej, det klarar jag absolut inte av, så duktig är jag inte.. :p

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...