Gå till innehåll

The killer Älg (Teaser) (1:10)


lilla_farbrorn

Recommended Posts

Teaser till storfilmen "The killer Älg" som kommer i jul. Stor budget på minst 10 000 pepparkakor. Actionscenerna är bortklippta i denna barnversion. Hoppas ni gillar den ändå.

 

http://img514.imageshack.us/img514/376/dumppb4.jpg

 

http://www.danielsvensson.se/the-killer-alg.wmv

 

Längd: 1 min, 10 sek.

Format: Windows Media Video - 1024 kbits

Storlek: 8,7 MB

Kamera: Phantom HD.

Länk till kommentar
Share on other sites

första film som jag sett dig lägga upp lilla_farbrorn, denna film var väldigt ointressant och handlingslös, det enda som intresserade mig var om älgkon var tam eller vild, gissade på det andra. Jag antar att det är ett skämt, men... förresten, mördades bilden i komprimeringen eller är bilden såpass dålig hela tiden, det såg ju mycket bättre ut på screenshotet? haha storfilm :P skämtet var rätt kul när man tänkte efter :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Underbart!! helt jävla underbart!!! allt var så perfekt, spänningen framför allt. Vad gör gör mördarälgen i trädgår'n? Var är hanen? men framför allt, vem är kvinnan på bänken?!!

 

ja... jag ser riktigt mycket fram emot julens premiärer!!!

än en gång, UNDERBART!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tanken bakom, som kommer visa sig i den riktiga filmen, är en sådan som berör ickespatial ångest i motsägelsefulla situationer så som en varmkorv utan senap.

 

Kvinnan på bänken kan ju på något sätt representera människans utsatthet och gör henne och hennes polymenorré till ett naturligt (och begärligt) mål för attack. Hur tolkar mördarälgen handutsträckningen? Djuret tvekar något inför den plötsliga kontakten likt den gången Bertil Perrolf upptäcktes framställa en seccomålning med hjälp av smördeg och en monokel.

 

Man kan dra parallellen till ett träd som faller i skogen men om ingen hör det, gör det då ett ljud ifrån sig? Det man dock inte tagit hänsyn till är ekorrarnas liv vars kvarlåtenskap existerat i trädets stam numera är vertikalt.

 

Kul att ni gillade delar av den i alla fall. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tanken bakom, som kommer visa sig i den riktiga filmen, är en sådan som berör ickespatial ångest i motsägelsefulla situationer så som en varmkorv utan senap.

 

Kvinnan på bänken kan ju på något sätt representera människans utsatthet och gör henne och hennes polymenorré till ett naturligt (och begärligt) mål för attack. Hur tolkar mördarälgen handutsträckningen? Djuret tvekar något inför den plötsliga kontakten likt den gången Bertil Perrolf upptäcktes framställa en seccomålning med hjälp av smördeg och en monokel.

 

Man kan dra parallellen till ett träd som faller i skogen men om ingen hör det, gör det då ett ljud ifrån sig? Det man dock inte tagit hänsyn till är ekorrarnas liv vars kvarlåtenskap existerat i trädets stam numera är vertikalt.

 

Kul att ni gillade delar av den i alla fall. :)

 

Onödigt långsökt teasar

Länk till kommentar
Share on other sites

har inte kunnat se din film, speciellt jag ska göra ?

/nils

 

Av någon anledning verkar det inte fungera att ladda ned klippet (spara mål som) i Internet Explorer. Med Firefox fungerar det dock utmärkt. Jag har inget svar på varför och orkar tyvärr inte engagera mig i att lösa problemet. :l

 

Glad att du gillade den Tomtebo. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Av någon anledning verkar det inte fungera att ladda ned klippet (spara mål som) i Internet Explorer. Med Firefox fungerar det dock utmärkt. Jag har inget svar på varför och orkar tyvärr inte engagera mig i att lösa problemet. :l

 

Glad att du gillade den Tomtebo. ;)

 

 

klart, de va ju ett mästerverk. Vem är personen som utmanar sitt öde sådär?

det är ju som låta sig själv spela schack med döden ju!

Länk till kommentar
Share on other sites

det är ju som låta sig själv spela schack med döden ju!

 

Simpel liknelse, men jag gillar den! Kvinnan är vår granne men vafan hon gör på vår tomt är upp till var individ att tolka utefter dennes levnadserfarenheter och livsåskådning.

Vad är Firefox, ett engelskt jaktflyg? Hur ska man göra då? Ladda ner eller skjuta ner?

/nils

Jag sköt ned min version över Vallentunasjön någon gång i början på 2000-talet. Står i garaget för det mesta men tas fram när det ska laddas ned älgfilmer från internet. Jernby, ring mig så får du låna min luftvärnskanon, den står ändå bara och samlar damm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sköt ned min version över Vallentunasjön någon gång i början på 2000-talet. Står i garaget för det mesta men tas fram när det ska laddas ned älgfilmer från internet. Jernby, ring mig så får du låna min luftvärnskanon, den står ändå bara och samlar damm.

Luftvärnskanon, perfekt, färdigstyckad älg. Om man använder den mot älg naturligtvis. Slippar gå till ICA handla dyra produkter. Kanske köttfärs rent av, till spagettin med lök och tomatpuré, herrregud vad man kan göra många flugor på smällen ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

i skogen där jag bor har vi livsfarliga älgar som anfaller folk som plockar svamp. tycker jag är bra. måste vara en stockholmare som inte kan använda stativ när han filmar älgar på skansen. stockholmsjävlar. filmade en älg som tänkte föröka sej med ett fruntimmer. det kallar jag riktig film

 

OLSON

Länk till kommentar
Share on other sites

i skogen där jag bor har vi livsfarliga älgar som anfaller folk som plockar svamp. tycker jag är bra. måste vara en stockholmare som inte kan använda stativ när han filmar älgar på skansen. stockholmsjävlar. filmade en älg som tänkte föröka sej med ett fruntimmer. det kallar jag riktig film

 

OLSON

 

haha, vem ligger bakom dig olson? :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Det är med stor sorg jag måste meddela att filmprojektet är nedlagt på grund av dödsfall. The Killer Älg har lämnat oss och denna värld. Saknad och älskad av många. Vila i frid.

 

http://img405.imageshack.us/img405/2073/killeralgxx1.jpg

 

 

NOOOOOOOOOO!!!!!

vårt nästa års, oscars bidrag har förstörts av några jävla vaktisar i den kommunen... fy fan alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...